لباس بومی و محلی جنوبی

معرفی انواع لباس زنانه

معرفی انواع لباس زنانه

به طور قطع لباس زنانه یکی از مهمترین نیازهای هر خانم به شمار می آید. علاوه بر این نوع پوشش به طور مستقیم بر دیگران تاثیر می گذارد و می تواند بیانگر شخصیت موقعیت اجتماعی افراد باشد. آشنا شدن و شناخت انواع لباس زنانه کمک می کند تا بتوانید استایل بهتر و مناسب تری را برای خود برگزینید و در محیط های اجتماعی، رویداد ها و مهمانی های مختلف به طور موثرتری ظاهر شوید. لباس های زنانه نسبت به لباس های مردانه دارای تنوع بیشتری بود و در طیف رنگی و طرح های گسترده تری طراحی و تولید می شوند. در ادامه این مطلب به بررسی انواع لباس زنانه و کاربرد هر یک از آن ها می پردازیم.

 

انواع لباس زنانه

لباس های زنانه را می‌توان بر اساس عوامل مختلفی نظیر مدل، جنس و کاربرد آن ها تقسیم بندی نمود. به طور کلی انواع لباس زنانه به شرح زیر می باشد:

در مزون سعی سلست همواره سعی داشته ایم بتوانیم انواع مختلفی از لباس ها را برای شما عزیزان تهیه کنیم که شما میتوانید از مزون ما خرید لباس ساحلی خود را انچام بدهید و بهترین قیمت و کیفیت را برای خودتان به ارمغان بیاورید

 

لباس زنانه جذب

لباس های زنانه جذب جزو محبوب ترین و پرکاربردترین انواع لباس زنانه هستند که به طور معمول تا بالای زانو قد دارند. این نوع لباس همانطور که از نامش پیداست، به صورت راسته بر روی بدن قرار گرفته و به آن می چسبد. به طور کلی لباس های جذب کاربرد بسیار گسترده‌ای داشته و در موارد متعدد مورد استفاده قرار می گیرند. برای مثال لباس های جذب تیره، برای رویداد های رسمی مانند مهمانی ها و جلسات مناسب بوده و رنگ های روشن و شاد را می توانید برای موقعیت هایی نظیر دورهمی های دوستانه مورد استفاده قرار دهید.

 

لباس زنانه مینی

لباس های زنانه مینی یا کوتاه با استفاده از پارچه های متفاوت و در مدل های مختلفی طراحی و تولید می شوند. کاربرد این لباس ها بسته به موقعیت می تواند متفاوت باشد و برای رویداد های رسمی یا غیررسمی مورد استفاده قرار گیرد. لباس های زنانه مینی معمولاً ده سانت بالاتر از زانو قرار می گیرند. این لباس را می توانید در محیط های رسمی با جوراب های بلند یا جوراب شلواری ست کنید. اما در محیط های غیر رسمی و غیر اداری می توان این لباس را بدون جوراب نیز استفاده کرد و با آن یک استایل جذاب را به وجود آورد.

لباس زنانه ماکسی

مدل های آزاد لباس های ماکسی امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است. لباس های زنانه ماکسی بسته به نوع دوخت و مدل پارچه ای که برایشان استفاده می شود، در موقعیت های متعددی کاربرد دارند. مهمانی، مراسم و گردهمایی ‌های رسمی، مواردی هستند که می‌توانید در آن ها با لباس های ماکسی ظاهر شوید. بطور کلی لباس های زنانه بلند بیشترین تنوع را در میان انواع مختلف لباس های زنانه دارند.

لباس میدی

در مواردی که مردد هستید که به یک لباس رسمی احتیاج دارید یا یک لباس زنانه غیر رسمی، می‌توانید از لباس میدی استفاده کنید. لباس های زنانه میدی دارای طرحی شیک و جذاب هستند که نه آنچنان جلوه رسمی دارند و نه مانند لباس های معمول و روزمره، غیر رسمی به حساب می آیند. این لباس می تواند یک انتخاب هوشمندانه برای استفاده در رویداد های مختلف به شمار بیاید.

لباس های زنانه مزون سلست که ترکیبی از سنت و مدرنیته است میتواند در این قسمت جا بگیرد و شما میتوانید خرید لباس زنانه بندری خود را از سلست کلوز انجام دهید و از تنوع زیاد لباس ها انتخاب خود را انجام دهید

سارافن

یکی از لباس های زنانه که کاربرد های متعددی دارد و در هر شرایطی می توان از آن استفاده نمود، سارافون است. این لباس سالیان طولانی است که توسط زنان مورد استفاده قرار می گیرد و هنوز هم در جامعه ی ایرانی از محبوبیت خاصی برخوردار است. سارافن دارای مدل های بسیار متنوعی است. پس می توانید از آن برای حضور در مکان ها و مهمانی های مختلفی استفاده نمایید.

لباس زنانه پشت باز

لباس های زنانه پشت باز برای زنانی با اندام های لاغر مناسب تر است. این لباس ها برای شرکت در مهمانی های مجلل می تواند گزینه ای بسیار مناسب باشد. البته پوشیدن این لباس یک تکه و بلند می تواند برای افرادی که دارای گودی کمر هستند، مشکلاتی را به وجود بیاورد. اما آن نوع لباس‌ های پشت باز که در قسمت گودی کمر باز هستند، جلوه‌ای زیبا و جذاب را به وجود آورده و به زیبایی هرچه تمام تر فرد کمک می‌کند. به طور قطع این نوع لباس زنانه برای مهمانی ها و رویدادهای خاص و نه روزمره، می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

لباس زنانه پشمی

پوشیدن لباس های زنانه پشمی می تواند بهترین گزینه یا حتی بدترین گزینه ممکن باشد. لباس پشمی اگر به شیوه ای هوشمندانه مورد انتخاب قرار گیرد، ظاهری بسیار مطلوب را برای زنان به ارمغان می آورد. در هنگام خرید البسه پشمی تا حد امکان از بهترین اجناس موجود استفاده کنید. زیرا این جنس لباس می تواند به سرعت آسیب ببیند و ظاهر شما را نامرتب نمایش دهد. لباس های پشمی زنانه به صورت پیراهن، پالتو و مانتو موجود بوده برای مهمانی گزینه ای مناسب هستند.

لباس زنانه اسموک

اگر مایل نیستید که لباس های راسته یا تنگ بپوشید و می خواهید استایلی آزاد و راحت داشته باشید، لباس اسموک گزینه ای بسیار مناسب است. این لباس در قسمت میان تنه فرمی کاملاً آزاد داشته و دارای آستین های پفی کوتاه یا بلند است. یقه این لباس نیز ممکن است باز یا نیمه باز باشد. لباس های زنانه اسموک به دلیل فرم آزادی که دارند، به طور معمول به وسیله پارچه های خنک و سبک دوخت می شوند. بنابراین می توانید از این نوع لباس برای روزهای گرم بهار و تابستان استفاده کنید.

هودی

در سال‌های اخیر هودی محبوبیت بسیاری پیدا کرده است. با استفاده از هودی می توان یک استایل راحت و شیک را به وجود آورد. هودی قابلیت این را دارد که با انواع مختلفی از لباس ها مانند کاپشن و پافر مورد استفاده قرار گیرد. همچنین این لباس به راحتی با شلوار های جین یا لگ ست می شود. در بسیاری از موارد نیز می توان برای ورزش از هودی استفاده کرد. البته کاربرد هودی زنانه به ورزش محدود نشده و می توان آن را جایگزین مناسبی برای مانتو به شمار آورد و در مهمانی ها از آن استفاده کرد.

لباس های جین

یکی از محبوب ترین و پرکاربرد ترین لباس های زنانه که از گذشته های دور تا به الان مورد استفاده قرار می گرفته، لباس جین است. انواع مختلف لباس های زنانه که با پارچه جین طراحی و دوخته می شوند، سال هاست که در موارد متعددی مورد استفاده قرار می گیرند. می توان گفت که شلوار جین جزئی جدایی ناپذیر از استایل اسپرت و روزمره ماست و به یکی از جذاب ترین عناصر موجود در استایل زنان بدل شده است. از این نوع البسه زنانه می توان برای ساخت استایل های اسپرت، روزمره و مهمانی استفاده کرد. همچنین اکسسوری های مختلفی وجود دارند که به راحتی با لباس های جین ست می شوند و ظاهری جذاب و کلاسیک را به ارمغان می آورند.

بادی

در سال های اخیر، بادی توسط زنان مورد توجه قرار گرفته است. بادی یک لباس زنانه ی بسیار سبک، راحت و خنک است که  می توان آن را با لباس های دیگر پوشید. بادی ها معمولا به عنوان تاپ در زیر کت پوشیده می شوند. زیرا این لباس دارای بند هایی در قسمت شکم است که مرتب بودن استایل را سبب می شود.

 

کت و شلوار/ کت و دامن

کت و شلوار یا کت و دامن یک گزینه عالی به عنوان استایل رسمی است که برای رویداد های خاص، محل کار یا مهمانی های رسمی مورد استفاده قرار می گیرد. این ست های زنانه معمولا با پارچه هایی دوخته می شوند که ایستایی خوبی داشته و ظاهری زیبا را به ارمغان می آورند. در صورتی که به دنبال یه استایل شیک و جذاب برای مراسمات رسمی هستید، می توانید استفاده از این لباس های زنانه را در دستور کار خود قرار دهید.

لباس خواب زنانه

لباس خواب یکی از انواع لباس زنانه است که دارای تنوعی بسیار گسترده می باشد. این لباس های زنانه به طور معمول از پارچه های سبک و لطیف ساخته می ‌شوند که به خواب راحت و عمیق کمک می کنند. انواع لباس خواب شامل شورت و تیشرت، شلوار و بلوز، روبدوشامبر کوتاه و سبک و انواع مختلف و متعدد دیگر هستند. جنس این نوع لباس ها متغیر بوده و می توان در دوخت آن ها از لباس هایی با جنس ساتن، ابریشم یا پنبه استفاده نمود.

همانطور که در وبلاگ های قبلی خدمتتان عرض کرده بودیم تاریخچه ی لباس های جنوبی بسیار طولانی دارد و در لباس های جنوبی از جنس پارچه بسیار راحت و نازک استفاده میشود که جنس پارچه ی انها شبیه به لباس خواب زنانه است

بلوز

بلوز یک لباس بالاتنه است که در لباس های زنانه یافت می شود. شبیه به یک پیراهن، بلوز می تواند به شکل های زیر باشد:

  • آستین بلند
  • آستین کوتاه
  • بدون آستین

بلوزها معمولاً نسبت به پیراهن، از پارچه ‌های سبک تر دوخته می‌شوند و اغلب جزئیات جالب‌تری دارند، مانند یقه‌های توری،پلیسه‌ها و پین‌ها.

شنل

شنل به عنوان یک روپوش و لباس زنانه پوشیده می شود که می تواند فقط قسمت بالایی بدن را بپوشاند یا طول آن به ران ها، زانوها یا حتی مچ پا برسد. آن ها معمولاً شکاف‌هایی در جلو دارند تا بازوها در صورت لزوم از آن خارج شوند.

کرست

از قدیم کرست ‌ها را زیر لباس ‌ها می‌پوشیدند و آن‌ها را خیلی محکم می‌بستند تا به کمر بچسبند و تا حد امکان شکم را کوچک نشان دهند. از سال 1987 که ویوین وست‌وود کرست ‌ها را به مجموعه خود اضافه کرد، دیگر طراحان مد نیز از این کار پیروی کردند و کرست‌ ها اکنون یک نوع لباس زنانه پرکاربرد هستند که هم به عنوان لباس‌ و هم به ‌عنوان تکه‌ های جداگانه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

امتیاز دهید post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *