لباس بومی و محلی جنوبی

لباس‌های بندری از چه پارچه ای ساخته شده اند

مردم شهرهای بندری و مناطق جنوبی ایران به علت داشتن آب و هوای بسیار گرم در منطقه زندگیشان لباس‌های محلی مخصوص به خود را دارند که از مهم‌ترین قسمت‌های مد نظرشان در خرید و. یا دوخت این پیراهن ها استفاده از پارچه‌هایی است که تا حد زیادی جلوی گرمای شدید آفتاب را گرفته و باعث جذب گرما نشود .

یکی از راهکارهای انها برای احساس گرمای کم‌تر استفاده از پارچه‌هایی به رنگ‌های روشن است که ما این رنگ‌های روشن و شاد را در تک به تک آیتم‌های لباس بندری از پیراهن‌ها کمر چین گرفته تا شلوارهای قشمی و برقع‌ها شاهد هستیم که خیلی از مردم در هنگام خرید لباس از قشم به دنبال این شلوار ها هستند

رنگ‌های مورد استفاده در پیراهنها شامل رنگ‌های گرم و شادی نظیر قرمز، نارنجی، زرد، گاها آبی و یا سبز و صورتی است که هم جنبه کاربردی دارد و هم بسیار زیبا و چشم نواز هستند و به نوعی از زیبایی‌های شهرهای قشمی محسوب می‌شوند .

لباس‌های بندری از چه پارچه ای ساخته شده اند

پارچه لباس های بندری

پارچه‌های مورد استفاده در البسه های قشمی علاوه بر رنگ‌های شاد باید خنک هم باشند از پارچه‌های بسیار خنک و کاربردی مورد استفاده در لباس‌های بندری می‌توان به پارچه‌های پنبه ای که به آنها پارچه نخی نیز می‌گویند اشاره کرد این نوع از پارچه پرز نمی‌دهد، باعث ایجاد شدن حساسیت‌های پوستی نمی‌شود، نرم و خنک هستند و از مهم‌ترین کاربردهای آن می‌توان به منتقل گردن حرارت بدن به بیرون اشاره کرد که تمام این خصوصیات این پارچه را به یک پارچه مناسب برای دوخت البسه های قشمی زیبا تبدیل می‌کند شما می توانید برای خرید لباس ساحلی از مزون سلست با همین نوع پارچه ها اقدام کنید

پارچه‌های پنبه ای یا همان پارچه‌های نخی دارای منافذی هستند که هوا را از خود عبور می‌دهند و به همین علت بکی از بهترین پارچه‌ها برای استفاده در فصل تابستان و در گرمای شدید هستند اما نکته قابل توجه در مورد جنس این نوع از پارچه این است که با این که این پارچه‌ها دارای منافذ هستند اما در عین حال دارای مقاومت و دوام بسیار بالایی هستند و اگر کشیده شوند بلافاصله پس از رها کردن به حالت اولیه خود باز خواهند گشت .

پارچه‌های نخی از قابلیت رنگ پذیری بالایی برخوردار هستند و همین موضوع هم یکی از دلایل استفاده زیاد آنها در البسه های قشمی خوش رنگ و لعاب باشد .

این نوع از پارچه‌ها در سه دسته الیاف‌های مصنوعی، طبیعی و مخلوط تولید می‌شوند اما نکته ای که شما باید در هنگام خرید به آن توجه کنید این است که گاهی ممکن است الیاف‌های مصنوعی برای پوست شما مضر باشد و به پوستتان آسیب بزند و با خود مشکلاتی نظیر خارش و قرمزی پوست و حتی اگزما را به دنبال داشته باشد که این حالات دقیقا برخلاف الیاف‌های طبیعی  است که هیچ گونه مشکل پوستی را با خود له همراه نخواهد آورد پس می‌توان از الیاف‌های طبیعی با خیالی راحت در دوخت لباس‌های قشمی استفاده کرد .

پارچه‌های نخی با الیاف طبیعی از نخ‌های ویکسوز تهیه می‌شوند و یکی از راه‌هایی که می‌توانید تشخیص دهید کدام نوع از پارچه‌های نخی با الیاف طبیعی یا در واقع پنبه ای است باید به این توجه کنید که پارچه‌های نخی با الیاف طبیعی دارای رنگ مات‌تری نسبت به سایر پارچه‌ها هستند .

از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که می‌توان برای پارچه‌های نخی برشمرد قابلیت جذب بالای آب، مقاومت در برابر سایش، دوام بالا، ثبات رنگ و تبادل و تعادل هوا از طریق منافذی است که در این پارچه وجود دارد .

سایت سلست برای راحتی هر چه بیشتر مشتریان خود لباس‌های بندری زیبا و با نخ‌های الیاف طبیعی را با تنوع بسیار بالا در سایت موجود کرده است و کافی است با مراجعه به این سایت البسه های قشمی زیبا و با کیفیت که از نیازهای هر فردی در مناطق بندری و همچنین مسافرانی است که قصد سفر به شهرهای جنوبی را دارند با کیفیت بسیار بالا و قیمت بسیار مناسب خریداری کنید و انها را در طول سفرهای خود به مناطق جنوبی و یا زندگی روزمره خود استفاده کرده و پوشیدن این البسه های زیبا احساس رضایت کنید .

لباس‌های بندری از چه پارچه ای ساخته شده اند

پارچه های نخی با الیاف طبیعی علاوه تمام مزیت‌هایی که در حین پوشیدن دارد در هنگام تجزیه شدن به طبیعت نیز آسیبی نمی‌زنند اما پارچه‌هایی با الیاف مصنوعی به خاطر حضور پلاستیک در بافتشان بسیار دیر تجزیه شده و از مواد مخرب طبیعت و محیط زیست نیز هستند .

پارچه‌های نخی انواع مختلفی دارند که شامل پارچه‌های نخی ویکسوز، پارچه‌های نخی عثمانی، پارچه‌های نخی متقال، پارچه‌های نخی چینو، پارچه‌های نخی آکسفورد، پارچه‌های نخی ماهوت، پارچه‌های نخی پویلین، پارچه‌های نخی کتان، پارچه‌های نخی کرباس و … می‌شوند از خصوصیات مهم و مشترک تمامی این پارچه‌های نخی می‌توان به سازگار بودن آنها با پوست، ایجاد تعریق کم‌تر به علت داشتن منافذهایی برای عبور هوا، نرمی و لطافت، شستشوی راحت و لکه گیری آسان آنها اشاره کرد که تمام مزیت‌های لازم برای دوخت یک البسه  قشمی زیبا و با کیفیت و با دوام را دارند .

اگر لباسی با این نوع از پارچه‌ها را دارید بهتر است برای جلوگیری از چروک شدن آنها مواردی را رعایت کنید که امکان چروک شدن را کاهش دهد برای این کار لازم است که البسهها را در حین شستن نچلانید و اگر می‌خواهید آن‌ها را با لباس شویی بشویید درجه حرارت آب را کم کنید و بهتر است لباس‌هایتان با جنس پارچه‌های نخی را دور از تابش مستقیم نور آفتاب خشک کنید.

نکته قابل توجه برای اتو کردن البسههای نخی که باید به آن توجه کنید این است که  نباید لباس‌ها را در زمانی که تازه شسته اید و خیس است اتو کنید زیرا هم اتو کشی را سخت و هم به تار و پود پارچه آسیب بسیار زیادی خواهد زد بهترین روش این است که تنها مقدار بسیار کمی بر روی لباس‌ها نخی که کاملا خشک شده است آب اسپری کنید و اینگونه البسههایتان به راحتی  اتو و کاملا صاف خواهد شد .

لباس‌های زنانه قشمی شامل پیراهن‌ها شلوارهای دمپا تنگ و برقع و چادرهای قشمی می‌شود که از نکات جالب در دوخت این البسه ها اندازه‌های آن‌ها از نظر بلندی و یا کوتاهی و تنگ و گشاد بودن آنها با توجه به شهری است که در آن زندگی می‌کنند و این موضوع لباس‌های اقوام مختلف در شهرهای مختلف جنوبی را تا حدودی از هم متمایز می‌کند .شما می توانید البسه های زنانه بندری را به صورت خرید لباس عمده از مزون سلست تهیه نمایید

لباس‌های بندری از چه پارچه ای ساخته شده اند

سخن پایانی

اگر از ساکنان شهرهای قشمی زیبای ایران و یا جزایر آن هستید و یا اگر قصد مسافرت به این شهرها را دارید باید به دنبال خنک‌ترین لباس‌ها باشید تا قابلیت عبور هوا و به تعادل رساندن دما را برای شما داشته باشد .

پارچه‌های نخی از مناسب‌ترین پارچه‌ها برای دوخت لباس‌های قشمی هستند که این موضوع به خاطر خصوصیاتی است که پارچه‌های نخی در خود دارند که شامل به تعادل رساندن دما، لطافت، خنک بودن و خاصیت رنگ پذیری و دوام بسیار بالای این نوع از پارچه است که آن‌ها را به پارچه‌های بسیار مناسبی تبدیل می‌کند .

پارچه‌های نخی انواع مختلفی دارند که شامل پارچه‌های نخی ویکسوز، پارچه‌های نخی عثمانی، پارچه‌های نخی متقال، پارچه‌های نخی چینو، پارچه‌های نخی آکسفورد، پارچه‌های نخی ماهوت، پارچه‌های نخی پویلین، پارچه‌های نخی کتان، پارچه‌های نخی کرباس و … می‌شوند از خصوصیات مهم و مشترک تمامی این پارچه‌های نخی می‌توان به سازگار بودن آنها با پوست، ایجاد تعریق کم‌تر به علت داشتن منافذهایی برای عبور هوا، نرمی و لطافت، شستشوی راحت و لکه گیری آسان آنها اشاره کرد که تمام مزیت‌های لازم برای دوخت یک البسه قشمی زیبا و با کیفیت و با دوام را دارند .

البسه های قشمی پر از رنگ و لعاب و حس طراوت و شادی هستند که در کنار این ها برای ایجاد حس راحتی نیاز به پارچه ای خنک دارند پارچه‌های نخی با الیاف طبیعی در انواع ویکسوز، کرباس، چیت و… می‌توانند برای شما احساس رضایت از پوشیدن زیباترین البسه های بندری را فراهم کنند .

همان طور که می‌دانید البسههای قشمی شامل آیتم‌های متفاوتی نظیر چادرهای بندری، پیراهن‌های کمر چین و یا پیراهن‌های کندوره و شلوارهای دمپا تنگ که به آنها شلوارهای بندری هم می‌گویند و همچنین برقع‌ها می‌شوند اما تمام این آیتم‌ها از وجه اشتراکی برخوردار هستند که در وهله اول خنک بودن جنس پارچه و در مرحله بعد استفاده از رنگ‌های شادی در پارچه‌های انها است نظیر رنگ‌های زرد، قرمز، صورتی، ابی و … که زیبایی منحصر به فردی را به مناطق جنوبی ایران می‌بخشد  که این زیبایی به خودی خود می‌تواند یکی از علت‌های جذب شدن مسافران به این مناطق و جزایر باشند که در کنار جاذبه‌های طبیعی آن تکمیل کننده زیبایی‌های این منطقه می‌شود .

سایت سلست که از معتبرترین سایت‌های فروش البسههای قشمی می‌باشد برای شما عزیزان  زیباترین و با کیفیت ترین لباس‌های بندری را در تمام آیتم‌های آن نطیر پیراهن‌های کندوره، پیراهن‌های کمر چین، شلوارهای بندری، برقع‌ها و چادرهای بندری برای شما فراهم کرده و با طی کردن راحت‌ترین مراحل برای ثبت خرید شما می‌توانید لباس بندری مد نظر خود را از میان تعداد بالایی از طرح‌ها و رنگ‌های موجود در سایت انتخاب کرده و همچنین از کیفیت و قیمت بسیار مناسب آن‌ها اطمینان خاطر داشته باشید و با پوشیدن البسه های خود در سفرها و یا استفاده‌های روزمره تان راحتی و زیبایی را به خود هدیه بدهید .

تفاوت میان پارچه‌های نخی با الیاف طبیعی و مصنوعی در چیست؟

الیاف‌های طبیعی علاوه بر سازگاری با پوست با محیط زیست نیز سازگار هستند و هیچ‌گونه عارضه ای را نه برای پوست و نه برای طبیعت به همراه ندارند اما الیاف‌های مصنوعی می‌توانند عوارض‌های پوستی نظیر خارش قرمزی پوست اگزما و ... را به همراه داشته باشند و با طبیعت سازگار نیستند .

علت استفاده از پارچه‌های نخی در البسه های قشمی چیست؟

پارچه‌های نخی دارای منافذهایی برای عبور هوا و تعادل برقرار کردن در دما هستند که این موضوع یکی از علت‌های استفاده از پارچه‌های نخی در لباس‌های بندری است که آب و هوای گرم آن مناطق را به خصوص در فصل تابستان قابل تحمل تر خواهد کرد .

لباس‌های بندری نخی را از کجا خریداری کنیم؟

اگر قصد خرید لباس‌های بندری نخی و باکیفیت و دوام بالا را دارید پیشنهاد ما به شما سایت سلست است که با ایجاد تنوع بالا در اجناس و قیمت بسیار مناسب می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد .

امتیاز دهید post

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *