لباس بومی و محلی جنوبی

معرفی لباس‌های بندری جدید

معرفی لباس‌های بندری جدید

لباس‌های سنتی مورد استفاده توسط اقوام مختلف ایران در هر منطقه ای وابسته به شرایط آب و هوا و رسومات آن منطقه از هم متمایز است اما ویژگی مشترکی که میان تمام این البسه های بومی وجود دارد زیبایی و ظرافت غیر قابل انکار این البسه ها است که در بسیاری از مناطق هنوز هم مورد استفاده و استقبال مردم قرار می‌گیرد.

درمناطق جنوبی  کشور اصالت البسه های بومی یا همان البسههای قشمی به خوبی حفظ شده است به گونه ای که شما هر نقطه از شهر را که نگا می‌کنید این پیراهن های بسیار زیبا و رنگارنگ را مشاهده خواهید کرد که چهره ای شاداب و رنگارنگ را به بنادر و جزایر بسیار زیبای جنوبی بخشیده است و همچنین به حفظ این پیراهن های زیبای بومی کمک کرده است نکته قابل توجه در پوشیدن این البسه ها این است که اکثر مسافرانی که به این مناطق سفر می‌کنند از این البسه های قشم بسیار زیبا استفاده می‌کنند و هم از زیبایی و هم خنک بودن این لباس‌ها نهایت لذت را می‌برند .

البسه ها در طول تاریخ دست خوش  تغییرات جزئی می‌شوند تا با سلیقه عموم جامعه وفق پیدا کنند و البسه های بندری نیز از این قضیه مستثنی نیستند اما این تغییرات به قدری نیست که به اصلیت لباس صدمه ای وارد کند و تنها جزئیاتی در آن عوض می‌شوند که هر فردی بتواند مطابق سلیقه خود این پیراهن ها را خریداری کند و از آن‌ها استفاده کند .

معرفی لباس‌های بندری جدید

لباس‌های بندری از آن دسته لباس‌هایی است که هم توسط اقوام جنوبی و هم توسط عامه مردم از استقبال بالایی برخوردار است و علت آن زیبایی و اصالت این نوع البسه ها است .

قسمت غیر قابل تغییر درا لبسه های قشمی نوع آیتم‌های آن است که شامل پیراهن‌های خنک و بلند و شلوارهای بندری، چادرهای قشمی، روسری‌ها و برقع می‌شود که همه این آیتم‌ها در کنار هم یک البسه  قشمی زیبا و با اصالت را تشکیل می‌دهد .شما میتوانید با خرید لباس از قشم به صورت اینترنتی تمام این پیراهن ها را در اختیار داشته باشید

البسه های شهر از رنگ‌های شاد و پارچه‌های خنک برخوردار هستند که به کارآمد بودن آن‌ها می‌افزاید رنگ‌های مورد استفاده در این البسه های بسیار زیبا شامل رنگ‌های گرمی مثل قرمز، صورتی، زرد، نارنجی و آبی‌های فیروزه ای می‌شود که جذب گرما را  بسه می‌افزاید .

پارچه‌های مورد استفاده در البسه های قشمی پارچه‌های نخی و خنک هستند که کمک می‌کنند مردم بندر گرما را راحت تر تحمل کنند این پارچه‌ها شامل پارچه‌هایی از جنس چیت، پوپلین، کرباس و … هستند که به علت وجود منافذ هوا را به راحتی از خود عبور می‌دهند و مانع از تعریق و گرمای بیش از اندازه می‌شوند .

سایت سلست که معتبر ترین سایت فروش اینترنتی البسه های قشمی است می‌تواند جدید ترین و زیبا ترین پیراهن های شهر را به شما معرفی کند و با توضیحاتی که در مورد انواع مختلف البسه های قشمی به شما می‌دهند امکان یک خرید مطمئن و آسوده را برای شما فراهم خواهد کرد. مجموعه سلست برای آشنایی و خرید جدید ترین انواع لباس‌های بندر در آیتم‌های مختلف آن بهترین گزینه برای هر فردی است که قصد خرید یک لباس شهر بسیار زیبا، خاص و جدید را دارد که مشتریان می‌توانند به راحتی از امکاناتی که این سایت به آنها می‌دهد استفاده کنند تا بهترین انتخاب را داشته باشند و یک پیراهن بندری زیبا را که باب سلیقه شان است و همچنین توسط افراد بومی مناطق جنوبی دوخته شده است را خریداری کنند و از پوشیدن آن در هوای گرم تابستان و سفرهای جنوبی نهایت لذت را ببرند .

جدید ترین پیراهن‌های قشمی موجود در سایت سلست شامل پیراهن‌های بلوچی، پیراهن‌های چهل تکه، پیراهن سنتی هرمزگان و انواع و اقسام پیراهن‌ها و پیراهن های بندری است که می‌توانید با مراجعه به این سایت به راحتی زیبا ترین و جدید ترین پیراهن های بندری را خریداری کنید.

لباس های بلوچی

این نوع از پیراهن‌ها یکی از لباس‌های سنتی زیبای ایران هستند که در سایت سلست می‌توانید به روز ترین انواع آن را مشاهده و خریداری کنید ‌.

سیستان و بلوچستان از جمله مناطق جنوبی است که  مردم آن از لباس محلی خود همچنان چه در زندگی روزمره و  چه در مراسمات و جشن‌های عروسی استفاده می‌کنند و فرهنگ و آداب و رسوم خود را رها نکرده اند .

السه های بلوچی با استفاده از پارچه‌های مختلفی دوخته می‌شود و برای دوخت آن از روش‌ها و ابزارهای متنوع و متفاوتی استفاده می‌شود و سوزن دوزی البسه های بلوچی به عنوان مادر سوزن دوزی‌ها معرفی شده است که این سوزن دوزی‌های زیبا توسط مردمان بومی همین منطقه بر روی لباس‌های زیبا و اصیلشان دوخته می‌شود .

مردم بلوچستان لباس محلی خود را صرفا یک نوع پوشش تلقی نمی‌کنند و آن را به عنوان نشان دهنده گوشه ای از فرهنگ غنی خود و پشتوانه ای برای آن می‌دانند .

معرفی لباس‌های بندری جدید

بانوان بلوچی. از این لباس‌های زیبا در که برازنده یک بانوی اصیل ایرانی است در اعیاد، مراسمات ازدواج و جشن‌های مختلفی که وجود دارد با توجه به رسومات خود استفاده می‌کنند و طرح‌های پیراهن‌های بلوچی مطابق با فرهنگ ایرانی است که با ابزارهای مختلفی این طرح‌ها بر روی البسه ها اجرا می‌شوند .

پیراهن‌های سنتی هرمز

پیراهن‌های  هرمز  را می‌توان این گونه توصیف کرد: زیبا، سنتی، راحت

این پیراهن‌ها نیز مانند دیگر لباس‌های قشمی بسیار خوش رنگ و لعاب و زیبا هستند .

این پیراهن‌ها را در مراسم‌های مختلف و اعیاد می‌پوشند و با پوشیدن این پیراهن‌ها زیبایی  خود و اطراف را دو چندان می‌کنند .

خرج کارهای استفاده شده در این پیراهن‌های زیبا نیز از سنت‌های جزیره هرمز گرفته شده است و مزون سلست سعی دارد که زیبا ترین و بروز ترین انواع آن را برای شما فراهم کند تا علاوه بر آشنایی با فرهنگ مردم این منطقه و نوع پوششان می‌توانید زیبا ترین مدل‌های البسه های سنتی هرمز را خریداری کنید . شما میتوانید با خرید لباس عمده از سایت سلست سود بسیاری کسب کنید زیر قیمت ها تاحد زیادی پایین است

پیراهن‌های بندری

شما می توانید با خرید لباس شیک مجلسی زیبایی را به خود هدیه دهید زیرا پیراهن‌های چهل تکه بسیار زیبا و چشم نواز هستند و تکه پارچه‌های زیبا و رنگارنگی دوخته شده اند که ترکیب رنگ‌های استفاده شده در آن هر کدام معنی خاص خود را دارند برا مثال پیراهن‌هایی که ترکیبی از تکه پارچه‌هایی با رنگ‌های آبی و تناژهای متفاوت است به گونه ای نشان دهنده احترام به طبیعت و دریاها است و زیبایی چشم نوازی دارند .

پیراهن‌های چهل تکه نیز مانند دیگر البسه های قشمی دارای پارچه‌های خنکی  هستند که تحمل گرما را آسان تر و راحتی این نوع از پیراهن را بیشتر خواهد کرد و این پیراهن‌ها نیز مانند دیگر پیراهن‌ها و لباس‌های قشمی تاکید بر استفاده از رنگ‌های شاد و گرم دارند .

در سایت سلست کافی است شما نوع پیراهن مد نظر خود را انتخاب کنید و ما برای شما آن را در هر قد و سایز و رنگی فراهم می‌کنیم زیرا تمامی این پیراهن‌های زیبا به دست مردمان بومی همین منطقه دوخته می‌شوند و برای شما محدودیتی در انتخاب سایز و طرح و رنگ وجود ندارد کافی است تنها انتخاب کنید و این البسه های سنتی زیبا  را در هر نقطه از ایران که مد نظرتان است تحویل بگیرید .همچنین مزون سلست در مورد اکسسوری های لباس ها به فکر مشتری بوده و آنها را در فروشگاه خود قرار داده است برای مثال شما میتوانید از این فروشگاه خرید مینی اسکارف داشته باشید.

معرفی لباس‌های بندری جدید

سخن پایانی

البسه های قشمی  از زیبا ترین لباس‌های سنتی اقوام ایران است که هنوز هم مردم این مناطق از آنها هم در زندگی روزمره و هم در مراسمات و جشن‌های عروسی استفاده می‌کنند و با رنگ‌های زیبای آن به این مراسم‌ها زیبایی دو چندانی می‌بخشند.

البسه های قشمی از رنگ‌های شاد و پارچه‌های خنک برخوردار هستند که به کارآمد بودن آن‌ها می‌افزاید رنگ‌های مورد استفاده در این لباس‌های بسیار زیبا شامل رنگ‌های گرمی مثل قرمز، صورتی، زرد، نارنجی و آبی‌های فیروزه ای می‌شود که جذب گرما را کم تر و به زیبایی پیراهن می‌افزاید .

پارچه‌های مورد استفاده در البسههای قشمی پارچه‌های نخی و خنک هستند که کمک می‌کنند مردم بندر گرما را راحت تر تحمل کنند این پارچه‌ها شامل پارچه‌هایی از جنس چیت، پوپلین، کرباس و … هستند که به علت وجود منافذ هوا را به راحتی از خود عبور می‌دهند و مانع از تعریق و گرمای بیش از اندازه می‌شوند .

لباس‌های قشمی از جمله پیراهن های سنتی هستند که تنها شامل یک پیراهن نمی‌شوند و از آیتم‌های مختلفی برخوردار هستند که شامل شلوارهای قشمی، چادرهای بندری، اورنی و برقع‌ها نیز می‌شوند و چیزی که در تمام این لباس‌ها مشترک است رنگارنگ بودنشان است که بیشتر از رنگ‌های گرمی در تهیه شان استفاده می‌شود مثل صورتی، زرد و نارنجی که زیبایی پیراهن ها را چندین برابر می‌کنند، اما نکته قابل توجه دیگر در استفاده از این رنگ‌ها معنی انها است گاهی هر کدام از این  آیتم‌ها ممکن است نشان دهنده قسمتی از آداب و رسوم مردمان این منطقه باشند و حتی نشان دهنده متأهل و یا مجرد بودن مردمان این نواحی باشد .

مناطق جنوبی ایران و شهرهای قشمی  از آب و هوای گرمی برخوردار هستند و لازمه تی شرت هایشان پارچه‌های خنک و نخی است .

البسه های سنتی قشمی  نیز مانند هر نوع البسه دیگری تغییراتی را در طول زمان به خود دیده اند که این تغییرات کوچک برای عامه پسند تر شدن آنها نسبت به جامعه است مزون سلست زیبا ترین و بروز ترین انواع لباس‌های بند ی را در طرح‌ها و رنگ‌ها و مدل‌های گوناگون با توجه به سلیقه شما و متناسب با سایز و قد مورد نظر شما برای لباس‌ تان تهیه می‌کند تا لباسی زیبا تر و با کیفیت تر از حد تصورتان را به شما عزیزان تحویل دهد .

البسه سنتی بلوچ‌ها نماد چیست؟

البسه سنتی مردم بلوچستان علاوه بر کاربرد آن در مراسمات و زندگی روزمره شان به نوعی پشتوانه فرهنگ و آداب و رسوم مردمان این منطقه است .

چرا لباس‌های بومی دچار تغییرات می‌شوند؟

لباس‌های بومی نیز مانند دیر پیراهن های مورد استفاده مردمان گاهی دچار تغییراتی می‌شوند که بیشتر مورد پسند مردمان قرار بگیرند اما این تغییرات به اندازه ای نیست که اصالت لباس‌های بومی را تغییر دهد.

جدید ترین البسه های سنتی بندری را از کجا خریداری کنیم؟

مزون سلست جدید ترین و زیبا ترین لباس‌های اقوام بندری را در طرح و رنگ دلخواه شما و در هر سایزی که مد نظرتان باشد آن را فراهم می‌کند و بهترین انتخاب برای خرید البسه های بندری زیبا و جدید است.

امتیاز دهید post

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *