لباس بومی و محلی جنوبی

معرفی اینستاگرام لباس های قشمی

معرفی اینستاگرام لباس های قشمی

در این بخش از مقاله می خواهیم بدانیم لباس محلی مردم بندرعباس و قشم به چه صورت است؟ همانطور که می دانید ساکنان مناطق جنوبی کشورمان و جزیره قشم به لباس ها و ماسک های بلند گلدار معروف هستند این چادرها معمولا برای خانم های متاهل استفاده می شود زنان قشمی برای شلوار از پارچه های ضخیم با تزئینات بسیار زیبا و مچ باریک استفاده می کنند و مردان معمولا پیراهن های سفید بلند می پوشند که به دلیل گرمای شدید جنوب بسیار مؤثر است که برای مشاهده بیشتر لباس های بیشتر و خرید لباس از قشم می توانید پیچ اینستاگرام فروشگاه سلست به آدرس instagram.com/celestecollection را مشاهده نماید.

معرفی اینستاگرام لباس های قشمی

لباس های قشمی جنوبی زنانه

لباس زبانی جنوب ایران به دلیل پارچه ها، طرح ها و رنگ هایش بیشتر نمایان است و به زیبایی شهرت دارد پارچه های آنها به قدری نازک است که هوا به راحتی از آن عبور می کند و رنگ هایی مانند آبی، بنفش، صورتی و سبز را در لباس هایشان خواهید دید.

1.انواع پیراهن و مخصوصا پیراهن بلوچی: لباس های بلند تا زانو یا گاهی تا زیر زانو به رنگ های مختلف و طرح های زیبا به نام کندوره، گون، اشکم، نشته، آستین فراخ، کلوش، عجمی، چینی، گشاد عربی و ساده شلالی می پوشند.

  1. چادر بندری: چادرها به رنگ قهوه ای، خردلی و خاکستری مایل به آبی و دارای طرح ها و نقش های جذاب به دو صورت لا نی لا و کلزادان بسته شده اند.
  2. شلوار بندری: یا ساق هایی که از مچ تا زانو باریک هستند و نقوش گلدوزی شده زیبایی دارند برای عروسی ها گلدوزی بافته می شود و پارچه هایی با مواد بهتر انتخاب می شود برای سهولت در پوشیدن این شلوار، زیپ هایی به پاها دوخته می شود.
  3. برقع: پوشش و مقنعه برای صورت زنان جنوب، اما استفاده از آن برای حجاب نیست، بلکه برای جلوگیری از سوزاندن آفتاب جنوب صورت زنان و آفتاب سوختگی است.

برای اطلاعات و مشاهده بیشتر محصولات و خرید لباس ساحلی می توانید از پیج instagram.com/celestecollection دیدن کنید.

لباس سنتی هرمزگان از شلوار بندری گرفته تا برقع

ایران یکی از کشورهایی است که به دلیل تنوع قومیتی، لباس‌های خاص زیادی وجود دارد که هر کدام نشان‌دهنده مکان و فرهنگ مردم خاصی است با فروشگاه سلست همراه باشید تا بیشتر با لباس های ساحل خلیج فارس آشنا شوید بنابراین لباس‌های استان‌های جنوبی به‌عنوان نشانه و نماد جنوب شناخته می‌شوند و به جرات می‌توان گفت که هرمزگانی از جمله مناطقی است که پوشیدن لباس به نوع خاصی از پوشش اعم از لباس، مقنعه و زیورآلات محدود نمی‌شود.

با توجه به اینکه هرمزگان دارای جمعیت عرب و بلوچ است، پوشش محلی آن خاص و منحصر به فرد و به زبان فرهنگ، آداب و سنن این منطقه است که ناگفته ها و تاریخ های فراوانی را در دل خود جای داده است پوشاک زنان و مردان هرمزگانی هنری است که از دیرباز در این منطقه تغییر نکرده است و این هنر همچنان معرف و گویای زبان فرهنگ این منطقه است و البته زیبایی منحصر به فرد آن دلیل بر این امر است این لباس هنوز هم استفاده می شود او هرگز پیر نمی شود.

پوشاک زنانه قشمی

آنچه لباس زنانه هرمزگانی را زیبا می کند طرح و رنگ آن است و پیراهن های زنانه هرمزگانی گاهی تا مچ پا و گاهی تا زیر زانو است که در مناطق مختلف متفاوت است موضوع مهم در پوشش زنان هرمزگانی نوع و رنگ پارچه است که معمولا به دلیل گرمای هوا سبک و نازک است تا جریان هوا به راحتی از آن عبور کند از رنگ هایی مانند آبی، بنفش، صورتی و سبز نیز در انتخاب رنگ لباس بیشتر استفاده می شود.

پیراهن: پیراهن زنان هرمزگانی را کندوره، گون، اشکم، نشته، آستین فراخ، کلوش، عجمی، چینی، گشاد عربی و ساده شلالی می نامند.

کندوره یکی از پیراهن‌های معروف زنان بندرعباسی و پیراهن‌های غندوره اسپانیایی و اروپایی است که در قرن هشتم میلادی توسط اعراب مسلمان به جنوب ایتالیا و اسپانیا برده شد این لباس بیشتر در مناطق مرکزی و شمال غربی استان هرمزگان به ویژه بندرعباس، بندرخمر، کنگ و بندرلنگ استفاده می شود این لباس دارای حاشیه پهن دوزی شده در ناحیه کمر است و فرم اندام و انتخاب بلندی آن تا زانو به مدل و دوخت آن ها تنوع می بخشد و از طرفی زیبایی شلوار بندری را به نمایش می گذارد و به همین دلیل این پیراهن رایج ترین پیراهن در بین زنان و دختران است که برای مشاهده بیشتر محصولات می توانید وارد پیج پوشاک سلست شوید.

معرفی اینستاگرام لباس های قشمی

بیشتر رنگ های استفاده شده برای این پیراهن رنگ های گرم و شاد مانند قرمز، بنفش، سبز، بنفش، صورتی، نارنجی، زرد و به ندرت آبی فیروزه ای است همچنین برای راحتی در پوشیدن، پاهای شلوار به داخل ساق بریده شده است که با زیپ یا دکمه دست ساز بسته می شود شلوار بندری دارای نقوش بسیار زیبایی از مچ پا تا زانو است که در مقایسه با ژاکت هایی که از گذشته تاکنون جایگاه خود را در بین خانم ها از دست نداده اند بسیار پرکاربرد است همچنین نقوش سالوار بندری بر اساس نوع و موقعیت جغرافیایی دوخت نام‌های مختلفی دارد که عبارتند از: تمام قد، ​​دست‌بافت، دوچرخ، گلدوزی، حاشیه‌دار، سرپرچی، گالاپتونی، خوس لنگ، ساتن و نخی است.

برقع: در اینستاگرام توضیج داده ایم که پوشش زنان هرمزگان اکسسوری هایی وجود دارد که علاوه بر جنبه تزئینی، جنبه کاربردی نیز دارد یکی از مهم ترین اکسسوری ها برقع است که یکی از انواع حجاب نیز محسوب می شود و اکثر بانوان ساکن ساحل در قشم، بندرلنگ، جاسک، بندرعباس و مناطقی مانند رودان از آن استفاده می کنند  و حاجی آباد و بستک دیده نشد زنان هرمزگانی علاوه بر پوشش، از انواع زیور آلات که برخی از آنها فقط مربوط به استان هرمزگان است برای پوشش و زیبایی استفاده می کردند.

چرا اینقدر خاص لباس های بندری خاص هستند؟

اگر فقط یک سفر کوتاه به استان هرمزگان داشته باشید، نمی توانید از منحصر به فرد بودن پوشاک زنانه جنوبی و خرید لباس عمده چشم پوشی کنید در این مقاله با فروشگاه سلست همراه باشید تا در مورد این سبک خاص بیشتر بدانید.

شلوار بندری

اکثر زنان قشمی که در جنوب ایران می بینید، شلوارهایی با ته تنگ به نام شلوار بندری می پوشند این شلوار که لباس اصلی زنان هرمزگانی است از مچ تا زانو باریک است و از زانو تا پایین حالت خاصی دارد که شرایط راحتی را ایجاد می کند رنگ های الگوی استفاده شده در شلوار بندری سبز، قرمز، زرد، آبی و نارنجی، پارچه های مورد استفاده تترون، پوپلین و چت برای پوشیدن روزمره و پارچه های ضخیم و غنی مانند ساتن، مخمل و ساتن می باشد از آن برای مهمانی ها و عروسی ها نیز استفاده کنید برای راحتی در پوشیدن، پاهای شلوار به داخل ساق بریده شده است که با زیپ یا دکمه دست ساز بسته می شود.

برای مشاهده انواع شلوارهای بندری در رنگ و سایزهای مختلف می توانید وارد پیج instagram.com/celestecollection و محصولات ما را مشاهده نماید.

معرفی اینستاگرام لباس های بندری مناسب برای زنان قشمی

لباس بندری زنان قشمی یا به طور کلی لباس سنتی جنوبی را می توان پر جنب و جوش ترین لباس سنتی ایران دانست زیرا حتی با استفاده از مد و روی آوردن اکثر دختران جوان به لباس هایی که شاید هیچ ربطی به فرهنگ ایرانی نداشته باشد، همچنان محبوبیت لباس بندری در حال افزایش است بنابراین می توان گفت دلیل این محبوبیت روزافزون در بین جوانان حتی در سایر استان ها این است که لباس بندری فراتر از یک لباس سنتی ساده است ترکیبی منحصر به فرد از رنگ ها و طرح هایی که چشم همه را به خود جلب می کند و تنوع بسیار زیاد آنها شما را سیری ناپذیر می کند تا لباس های بیشتری را امتحان کنید.

نکته دیگر در مورد لباس های جنوبی میل به لوازم جانبی است که شاید در نگاه اول فکر کنید توسط ماهرترین طراحان مد امروزی ایجاد شده اند این توضیح می دهد که چرا لباس زنان قشمی توانسته محبوبیت خود را حتی در بین دختران جوان حفظ کند برقع، جلپیل، شلوار بندری، اکسسوری گلپتون و گلپتون دوزی روی کیف، کفش و پوشاک از جمله کاورهای بندری هستند که به راحتی نمی توان از آنها چشم پوشی کرد.

معرفی اینستاگرام لباس های قشمی

سخن پایانی

لباس بندری یکی از لباس‌های سنتی و محلی ایران است که هنوز پابرجاست و حتی بر محبوبیت آن افزوده می‌شود این محبوبیت نتیجه اهمیتی است که جنوبی ها برای فرهنگ، اصالت و گذشته خود قائل هستند فروشگاه پوشاک سلست | اولین وب سایت پوشاک سنتی در ایران کار خود را با لباس های سنتی جنوب و جنوب آغاز کرد تا این تنها بازمانده اصالت ایران دست نخورده باقی بماند و با الگوبرداری از لباس بندری بتوان دیگر لباس های سنتی را احیا کرد همواره شما می توانید برای آشنایی بیشتر با لباس های بندری با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت پیچ اینستاگرام instagramcom/celestecollection ما را دنبال کنید.

بهترین پیج رسمی پوشاک لباس قشمی چیست؟

شما می توانید بهترین پوشاک قشمی را از اینستاگرام یا سایت مزون سلست خریداری نمایید.

چگونه میتوانم تنوع محصولات بیشتر را ببینم؟

وارد سایت فروشگاهی سلست شوید.

آیا مزون سلست به صورت عمده کار می کند؟

بله تک فروش و عمده فروش.

امتیاز دهید post

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *