لباس بومی و محلی جنوبی

آموزش نحوه دوخت مینی اسکارف

آموزش نحوه دوخت مینی اسکارف

در حال حاضر مینی اسکارف یکی از محبوب‌ترین مدل‌های روسری است که امروزه افراد زیادی در استایل خود از آن استفاده می‌کنند به همین منظور ما هم در این مطلب سراغ این ترند روز و همچنین دوخت مینی اسکارف‌ها رفته‌ایم.

لیسی ها کاربردهای بسیار گوناگونی دارند، استفاده‌ی اصلی آنها برای روسری است اما بعضی افراد از مینی اسکارف‌ها برای دستمال سر هم استفاده می‌کنند با اینکه تفاو‌ت‌هایی میان روسری و دستمال سر وجود دارد، به عنوان مثال یکی از این تفاوت‌ها این است که قواره‌ی روسری ها از باندانا یا دستمال سرها بیشتر است. ما در ادامه‌ی این مطلب در رابطه با این اکسسوری خاص و زیبا و همچنین دوخت روسری به شما بیشتر توضیح خواهیم داد.

آموزش نحوه دوخت مینی اسکارف

تعریف مینی اسکارف و تفاوت آن با باندانا یا دستمال سر

همانطور که در آموزش گام به گام ست کردن مینی اسکارف خواندید به طور کلی به روسری‌هایی که قواره‌های آنها کوچک است لیسی می‌گویند. مینی‌ اسکارف‌ها شبیه به دستمال سرها هستند اما تقاوت‌هایی را هم این دو با هم دارند. در دوخت لیسی ما به مقدار پارچه‌ی زیادی نیاز نداریم.

مینی اسکارف‌ها باعث می‌شوند استایل شخص به شدت زیبا و خاص شود‌. استفاده از روسری ها مختص این دوره‌ی زمانی نیست و در سالیان دور هم از آن‌ها استفاده می‌شده است و در حال حاضر دوباره دوخت روسری قوت گرفته است.

مینی اسکارف‌ها تنوع بسیار زیادی دارند. این تنوع باعث شده است افراد بسیار زیادی بتوانند از آنها استفاده کنند. دوخت لیسی کار بسیار دشواری نیست و شما با خرید پارچه می‌توانید دوخت روسری را تجربه کنید‌.

به سراغ تفاوت روسری با باندانا یا دستمال سر برویم. تفاوت اصلی این دو همانطور که در بالا نیز اشاره شد در سایز آنها است. ابعاد یک دستمال سر به طور معمول ۵۰*۵۰ سانتی‌متر است با این تفاوت که در دوخت روسری ما با ابعاد ۷۰*۷۰ سانتی‌متر یا ۷۵*۷۵ سر و کار داریم. دیگر روسری‌ها که بزرگتر هستند معمولا ابعادشان به این ۹۰*۹۰، ۱۲۰*۱۲۰ و ۱۴۰*۱۴۰ شرح است.

استایل رترو

همانگونه که در معرفی لباس های شیک سنتی مطالعه کردید اگر شما استایل رترو دارید استفاده از روسری بسیار مناسب شما است‌. ‌در دهه‌۶۰ در ایران هم افرادی که استایل رترو داشتند از مینی اسکارف‌ها استفاده می‌کردند، یک دوره‌ای روسری از استایل‌ها خارج شد اما دوباره دوخت لیسی و استفاده از آن رونق گرفته است. در فیلم‌های کلاسیک دهه‌ی ۴۰ و ۵۰ میلادی هم از روسریها بسیار زیاد استفاده می‌کردند. امروزه در ایران هم دوباره طراحان به سراغ دوخت مینی اسکارف رفته اند.

استایل رترو و مینی اسکارف

همانطور که در بالا نیز اشاره شد با شروع دهه‌ی ۶۰ و تغییر قوانین، زنان بسیاری برای پوشش و استایل خود از شال استفاده کردند و در آن زمان مینی اسکارف و دوخت مینی اسکارف به شدت زیاد شد.

مدل‌های محبوب مینی اسکارف

جنس و طرح پارچه‌ی مینی اسکارف‌ در دوخت روسری تأثیر بسیار زیادی دارد و شال ها بر اساس همین جنس و طرح دسته بندی‌های گوناگونی دارند. معمولا افراد با توجه به استایل و موقعیتی که دارند مینی اسکارف خود را انتخاب می‌کنند

مقایسه انواع مینی اسکارف

۱. مینی اسکارف نخی

مینی اسکارفی که جنس آن نخی باشد به مانند لباس های بندری بسیار خنک است به دلیل اینکه هم سبک است و هم نازک در نتیجه افراد با سر کردن لیسی نخی به هیچ عنوان احساس سنگینی حس نخواهند کرد. همانطور که گفته شد این جنس پارچه خنک است و علت آن هم این است که جریان هوا به راحتی از آن عبور می‌کند که تمام این دلایل باعث می‌شود فرد با سر کردن روسری نخی احساس گرما هم نداشته باشد. درخواست دوخت لیسی نخی بسیار زیاد است. همین عامل خنک بودن این جنس باعث می‌شود تا دوخت مینی اسکارف نخی در تابستان بسیار هم بیشتر شود. اگر شما فردی هستید که به دنبال پیدا کردن یک اکسسوری خنک می‌گردید، خرید مینی اسکارف نخی پیشنهاد ما به شما است.

۲. مینی اسکارف با جنس ساتن

از میان مینی اسکارف‌ها، مینی اسکارف با جنس ساتن در میان خانم‌ها بسیار محبوب است. ساتن به دلیل براقی و درخشانی که دارد افراد زیادی را طرفدار خود کرده است. اگر می‌خواهید یک استایل زیبا، خاص و کلاسیک را تجربه کنید حتما یک روسری با جنس ساتن خریداری کنید.

۳. مینی اسکارف با جنس توری یا گیپور

در حال حاضر مینی اسکارف با جنس توری یا گیپور بسیار ترند شده است و خانم‌های بسیار زیادی در استایل خود از این آیتم استفاده می‌کنند. دوخت شال توری و گیپور به شدت زیاد شده است. این شالها طرح‌ها و رنگ‌های بسیار زیادی دارند، حتما روسریهایی که توری باشند و طرح گل بر روی آنها باشند را تا به حال دیده‌اید. استایل با این لیسی ها بسیار زیبا و خاص می‌شود، به عنوان مثال یک روسری گیپور قرمز و یا مشکی همراه با یک دستکش و مانتوی کتی همراه با یک شلوار راسته یک استایل بی نظیر را برای شما رقم می‌زند.

۴.دوخت با جنس ابریشمی

روسری با جنس ابریشم علاوه بر اینکه بسیار خاص و زیبا است برای افرادی که نسبت به برخی پارچه‌ها دچار حساسیت می‌شوند هم این روسری بسیار مناسب است. برخی افراد مو و پوست سر حساسی دارند که با خرید این نوع مینی اسکارف می‌توانند مطمئن باشند که دچار هیچ مشکلی نخواهند شد. قیمت روسری با جنس ابریشم از دیگر پارچه‌های این روسری گران‌تر است.

آموزش نحوه دوخت مینی اسکارف

آموزش دوخت مینی اسکارف

همانگونه که در نحوه آماده‌سازی و دوخت لباس‌های زنانه خواندید برای دوخت لیسی شما می‌توانید با یکی از پارچه‌هایی که در بالا در رابطه با آنها صحبت شد، دوخت شال را شروع کنید. ابعاد پارچه را بر اساس ابعادی که در بالا گفتیم می‌برید و بعد دوره پارچه را می‌دوزید، حال برویم سراغ زدن طرح بر روی پارچه. به عنوان مثال می‌خواهیم یک شال با طرح ستاره داشته باشیم. در ابتدا باید قالب ستاره را ایجاد کنیم. یک پاک کن برمی‌داریم و بر روی آن طرح ستاره می‌کشیم و اطراف آن را می‌بریم. این قالب‌ها را در رنگ همان پارچه‌ای که داریم می‌زنیم و بعد قالب‌ها را بر روی پارچه می‌گذاریم تا پارچه ما طرح‌دار شود.

وسایل لازم برای انجام این کار:

پارچه‌ی مینی اسکارف (بهتر است پارچه ضخیمی انتخاب کنید)

  • مدادی که سر آن پاک‌کن داشته باشد
  • کاتر یا چاقو داشته باشید
  • رنگ پارچه تهیه کنید
  • یک مقوا محکم بخرید
  • یک ستاره را روی پاک‌کن مداد بکشید
  • با چاقو یا کاتر ستاره را خارج کنید

کاربرد‌های مینی اسکارف

در مطلب نکاتی درباره خرید لباس از قشم خواندیدکه شال ها کاربردهای زیادی دارند و تنها به عنوان روسری افراد از آنها استفاده نمی‌کنند. درست است که مینی اسکارف‌ها با دستمال سر‌ها متفاوت هستند اما بسیاری از افراد از شال ها به عنوان دستمال سر هم استفاده می‌کنند. خیلی از طبیعت گرد‌ها و کوهنوردان از مینی اسکارف‌ها برای راحتی و سبک بودن آنها استفاده می‌کنند.

آموزش نحوه دوخت مینی اسکارف

به نوعی یک لیسی تنها برای زیبایی یک استایل کاربرد ندارد. از کاربرد‌های آن می‌توان به دستمال گردن، پیشانی بند، ماسک و حتی در بعضی موارد یک مینی اسکارف از ورود گرد و غبار به چشم محافظت می‌کند اشاره کرد. علاوه بر جلوگیری از این موارد در سرما هم لیسی کاربرد بسیار زیادی دارد. مینی اسکارف‌ها برند‌های مختلف و گوناگونی دارند که با توجه به برند و کیفیت آنها قیمت آنها نیز متفاوت می‌شود و اگر به دنبال ایجاد کسب و کاری با فروش شال هستید می توانید با خرید لباس عمده این کار را انجام دهید و به خوبی از این بازار سودآوری داشته باشید همچنین شما می توانید با خرید لباس شیک و مجلسی کسب و کار خود را ارتقا دهید .

شال ها را به شکل و مدل‌های مختلفی می‌توان بست ما در این بخش قصد داریم تا مدل‌هایی از بستن لیسی را به شما بگوییم:

یکی از حالت‌ها این است که شال را جوری ببندید که تمام سر شما پوشش داده شود و تنها صورتتان مشخص شود. در روزهای سرد این شیوه بسیار پیشنهاد می‌شود‌ زیرا به راحتی با اینکار، سر شما از سرما حفظ می‌شود.

از شال خود می‌توانید به عنوان مچ بند استفاده کنید. طوری بیبی اسکارف را دور مچ خود بپیچید که شکل و ظاهر خوبی پیدا کند.

مینی اسکارف را تا بالا و تا زیر چشمان خود بیاورید به شکلی که دهان و بینی شما مشخص نشود، حالتی مانند ماسک.

به دنبال خرید هدبند هستید؟ با خرید مینی اسکارف هم می‌توانید همین کار را انجام دهید. شال را تا پیشانی خود به جلو بیاورید، در همان جا محکم و فیکس قرارش دهید و بعد از روی گوش‌هایتان روسری را رد کنید و در پشت آن را ببندید.

یک دستمال گردن کلاسیک و خاص می‌خواهید؟ این موضوع را هم با استفاده از لیسی می‌توانید به راحتی داشته باشید‌. تنها کافی است مینی اسکارف خود را به شکل مثلثی ببندید. این کار با یک ترکیب و استایل کلاسیک فوق العاده می‌شود‌.

اگر می‌خواهید زیبایی لیسی  شما در تمام حالات بالا بیشتر جلوه کند پیشنهاد ما این است که از اکسسوری‌های دیگر مانند گردنبد، دستبند و یا انگشتر هم برای تکمیل استایل خود استفاده کنید.

سخن پایانی

در حال حاضر شال یکی از محبوب‌ترین مدل‌های روسری است که امروزه افراد زیادی در استایل خود از آن استفاده می‌کنند به همین منظور ما هم در این مطلب سراغ این ترند روز و همچنین دوخت لیسیها رفته‌ایم.

شالها کاربردهای بسیار گوناگونی دارند، استفاده‌ی اصلی آنها برای روسری است اما بعضی افراد از لیسی ها برای دستمال سر هم استفاده می‌کنند با اینکه تفاو‌ت‌هایی میان لیسی و دستمال سر وجود دارد، به عنوان مثال یکی از این تفاوت‌ها این است که قواره‌ی مینی اسکارف‌ها از باندانا یا دستمال سرها بیشتر است.

شالها باعث می‌شوند استایل شخص به شدت زیبا و خاص شود‌. استفاده از لیسی ها مختص این دوره‌ی زمانی نیست و در سالیان دور هم از آن‌ها استفاده می‌شده است و در حال حاضر دوباره دوخت لیسی قوت گرفته است.

شالها تنوع بسیار زیادی دارند. این تنوع باعث شده است افراد بسیار زیادی بتوانند از آنها استفاده کنند.

/*! elementor – v3.7.0 – 08-08-2022 */
.elementor-column .elementor-spacer-inner{height:var(–spacer-size)}.e-container{–container-widget-width:100%}.e-container>.elementor-widget-spacer{width:var(–container-widget-width,var(–spacer-size));-ms-flex-item-align:stretch;align-self:stretch;-ms-flex-negative:0;flex-shrink:0}.e-container>.elementor-widget-spacer>.elementor-widget-container,.e-container>.elementor-widget-spacer>.elementor-widget-container>.elementor-spacer{height:100%}.e-container>.elementor-widget-spacer>.elementor-widget-container>.elementor-spacer>.elementor-spacer-inner{height:var(–container-widget-height,var(–spacer-size))}

تعریف روسروی و تفاوت آن با باندانا یا دستمال سر چیست؟

به طور کلی به روسری‌هایی که قواره‌های آنها کوچک است مینی اسکارف می‌گویند. روسری ها شبیه به دستمال سرها هستند اما تقاوت‌هایی را هم این دو با هم دارند. در دوخت مینی اسکارف ما به مقدار پارچه‌ی زیادی نیاز نداریم.

استفاده از شال اسکارف به کدام دوران برمی‌گردد؟

با شروع دهه‌ی ۶۰ و تغییر قوانین، زنان بسیاری برای پوشش و استایل خود از مینی اسکارف استفاده کردند و در آن زمان شال و دوخت لیسی به شدت زیاد شد.

کدام جنس از لیسی قیمت گران‌تری دارد؟

قیمت مینی اسکارف با جنس ابریشم از دیگر پارچه‌های این روسری گران‌تر است.

4/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *