لباس بومی و محلی جنوبی

معرفی لباس های ستنی جنوبی با رنگ های شاد

معرفی لباس های ستنی جنوبی با رنگ های شاد

ترکیب رنگی که در لباس‌های سنتی جنوب استفاده می‌شود به قدری منحصربه‌فرد است که رنگ‌های مختلف آن‌قدر زیبا در کنار هم قرار گرفته‌اند که حتی پس از گذشت سال‌ها هنوز طرفداران زیادی دارند اگر بخواهیم مختصر و به خصوص در مورد ترکیب رنگ لباس جنوبی صحبت کنیم، باید بگوییم متفاوت، رنگارنگ و طرح دار است

همانطور که در تاریخ پوشاک جنوب می خوانید، ایران به دلیل تنوع قومی چشمگیر و زیاد، لباس های محلی بسیاری را به تمام دنیا عرضه می کند لباس جنوبی به دلیل ترکیب رنگ و ظاهر بسیار خاص خود از گذشته تا به امروز منحصر به فرد بوده است منظور از ویژگی لباس جنوبی این است که پوشش جنوبی ها منحصر به یک نوع پوشش نیست و در جنوب برای همه قسمت ها از روسری گرفته تا تزئینات، لباس مخصوص دارند.

برای اطلاعات بیشتر از لباس های ستنی جنوبی در مدل و رنگ های مختلف و شاد می توانید وارد سایت فروشگاهی پوشاک سلست شوید به همین منظور در مقاله سعی کرده ایم شما را با پوشش اقوام جنوب ایران آشنا کنیم.

جنوب کشور ما به دلیل همجواری با کشورهای عرب زبان، تأثیرات و شباهت های زیادی دارد بدون شک کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و همسایگان شرقی آن مانند پاکستان و افغانستان و همچنین بخش هایی از هند نیز تأثیراتی را از جنوب ما وارد فرهنگ خود کرده اند این ردپاها در لباس زنان این کشورها و جنوب کشورمان به وضوح قابل مشاهده است پوشش زنان در جنوب از اهمیت بالایی برخوردار است و به نوعی بخشی از هویت مردم جنوب با پوشش آنان مرتبط است نشانه های زیادی پشت این پوشش منحصر به فرد و زیبا وجود دارد در ادامه این مقاله تعدادی از مهم ترین نمونه ها را برای شما بیان می کنیم.

معرفی لباس های ستنی جنوبی با رنگ های شاد

لباس های محلی و سنتی جنوب کشور

گفتگوی خود را با بستگان متعصبان و ساحل نشینان جنوب کشور ادامه می دهیم مردم در آفتاب دریای عمان و خلیج فارس سوختند بندری ها سخت کوش هستند و چشم به دریا دارند مردان این طایفه عموما لباس راحت و زنانشان روسری می پوشند که در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد.

لباس محلی بلوچ و جنوبی

بی شک یکی از زیباترین لباس های محلی ایران متعلق به قوم بلوچ است انواع لباس ها و پارچه های بلوچی به قدری چشم نواز است که در سراسر کشور صرف نظر از نژاد طرفداران زیادی دارد همچنین لباس این اقوام که با نقش های زیبای گلدوزی می شناسیم از جنوب شرقی ایران می آید از استان بی نظیر سیستان و بلوچستان با این سطح از چشم نوازی بیش از حد پوشاک زنانه و مردانه بلوچی، قیمت بالای آن دور از انتظار نیست این لباس ها در ابتدای صف ارزش بالایی در بین لباس های محلی مردم ایران است گرانی آنها مدیون هنر مردان و زنان این منطقه است.

بلوچستان استانی است متشکل از شهرهای مختلف که قبایل زیادی در آن زندگی می کنند به همین دلیل با وجود اینکه لباس همه اقوام بلوچ از نظر ظاهری شبیه هم است، اما بر حسب شهر، ناحیه یا قبیله با یکدیگر متفاوت است.

لباس ستنی و محلی مردم هرمزگان

بی شک زیباترین و رنگارنگ ترین لباس های محلی ایرانی را بانوان زیبای جنوب کشور می پوشند و مردم استان هرمزگان از بندرعباس، قشم، هرمز و کیش با پیشینه غنی خود نقش برجسته ای در فرهنگ کشورمان دارند همچنین آب و هوای گرم و مرطوب جنوب کشور نیز بر فرهنگ پوشش مردم آن دیار تأثیر گذاشته است به همین دلیل لباس مردم آن مناطق روشن، راحت و رنگ روشن نیز دارد رایج ترین رنگ ها برای آنها آبی، بنفش، صورتی و سبز است همچنین در جنوب کشور اقوام مختلف فارس، عرب و بلوچ زندگی می کنند بنابراین، بسیاری از نقوش به کار رفته در پوشش مردم از کشورهای عربی و هند الهام گرفته شده است.

در ادامه می توانیم بگویم برای خرید لباس از قشم زنانه جنوبی می توانید وارد سایت فروشگاهی پوشاک سلست شوید و خرید خود را انجام دهید.

لباس زنانه بندری در سایزبندی و رنگ بندی های مختلف

زنان بندری برای مهمانی های خود و استفاده روزمره از زیباترین و آراسته ترین لباس های ایرانی استفاده می کنند چیزی که لباس های آنها را از مهمانی ها و روزمره متمایز می کند، پارچه است بنابراین آنها از پارچه های تترون، پارچه های خنک برای پوشیدن روزمره و پارچه های گران قیمت زیراپافت برای لباس مهمانی استفاده می کنند به علاوه نوع تزیین لباس تعیین کننده مناسب ترین استفاده از آن است.

پیراهن: قسمت اصلی پوشش زنان بندری پیراهن آنهاست پیراهن های کوتاه یا بلند مختلفی مانند کندوره، جان، اشکام، نشت، آستین فاروخ، کالوش، عجمی، شانی، قشاد عربی و سعد شلالی می پوشند.

شلوار: آنچه در لباس محلی زنان بندری جلب توجه می کند، شلوار زیبا و رنگارنگ آنهاست این شلوار از مچ پا تا زانو باریک و از روی زانو گشاد است همچنین ارزش شلوار با زیور آلات آن مشخص می شود در دوخت شلوار استفاده از هنرهایی مانند حاشیه دوزی، گلابتون دوزی و پولک دوزی قیمت آن را افزایش می دهد.

در ادامه می توان گفت زنان مجرد برقع‌های کوچک با تزئینات کمتر می‌پوشند، اما زنان متاهل روبندهای بزرگ‌تر و مفصل‌تری روی چشمان خود می‌پوشند.

معرفی لباس های ستنی جنوبی با رنگ های شاد

مانتو جالبوت

مانتو جالبوت یکی از خوش آب و رنگ ترین کار های تولیدی مزون سلست می باشد که می توانید با سفارش آن زیبایی خود را دوچندان کنید.

خرجکار به کار رفته در مانتو جالبوت در رنگ ترکیبی از طلایی و صورتی و نارنجی می باشد که به زیبا تر شدن اینن کار کمک شایانی کرده است و این کار را به یک کار خاص تبدیل کرده است.

مانتو جالبوت یک کار زیبا هست که با همه چیز می توانید آن را ست کنید و استایلی جذاب بسازید، این مانتو فری سایز تا سایز 46 است ولی به رسم سلست میتونی این مانتو رو که قد 80 دارد از مزون سلست با قد و سایز خودت سفارش بدی و اون رو در همه جا توی تنت نمایش بدی و خودت رو زیبا تر جلوه بدید.

ما همواره سعی داشته ایم که محصولاتی را برای شما عزیزان موجود کنیم که تلفیقی از سنتی و مدرنیته باشد و شما را راضی نگه دارد استفاده از بهترین نوع پارچه و استفاده از خیاطان ماهر به ما کمک میکند تا رضایت شما را جلب کنیم و همینطور سعی ما بر این بوده تا قیمت محصولاتمان را بسیار پایین آورده تا شما مشتریان عزیز بتوانید به راحتی خرید لباس عمده خود را انجام دهید.

مزون سلست برای تولید محصولات خود از بانوان بومی قشمی کمک میگیرد که این بانوان سرپرست خانواده نیز هستد و با حمایت شما عزیزان ما هم میتوانیم قیمت مناسب را به شما عرضه کنیم و همینطور از این بانوان حمایت کنیم.

پیراهن بلوچی

یکی از لباس های سنتی ایران، پیراهن بلوچی می باشد که در مزون اصیل سلست با بهترین و ارزان ترین قیمت روز به شکل عمده به فروش گذاشته می شوند .

اقوام ایرانی هر کدامشان به نوبه خود فرهنگ های غنی و اصیل دارا هستند که مردمان آن قوم هم دقیقا با همان فرهنگ هایی که دارند، لباس می پوشند.

بسیاری از اقوام به بهره بردن و استفاده کردن لباس های سنتی خود تمایل نشان نمی دهند اما مردم خوش ذوق سیستان و بلوچستان در تمام عروسی ها و مراسم ها از لباس های سنتی فرهنگ خود استفاده می کنند.

یکی از اقوام ایرانی که به پوشش سنتی خود بسیار پایبند هستند، قوم بلوچ می باشد که لباس خود را نشان هویت ارزشمند خود می دانند.

مردم بلوچستان لباس های خود را فقط یک پوشش نمی دانند بلکه ان را یکی از پشتوانه های فرهنگ اصیل خود می دانند.

در لباس مردمان جنوب شرق ایران، سوزن دوزی هایی مشاهده می شود که هر کدام از ان ها نشان دهنده ی فرهنگ ان منطقه است.

لباس های بلوچی با پارچه های مختلف، روش های متنوع، ابزار های گوناگون دوخته می شوند. در واقع سوزن دوزی بلوچی به عنوان مادر سوزن دوزی ها معرفی شده است.

بسیاری از خانم های بلوچ در مراسم ها، عروسی، اعیاد مذهبی مانند عید نوروز و عید غدیر و… مطابق با رسومات خود لباس بلوچی می پوشند.

طرح های پیراهن بلوچی مطابق با فرهنگ ایرانی است که با ابزار های مختلفی بر روی این لباس ها کار می شوند و احساس خوبی را به افراد منتقل می کنند.

جنس این پیراهن زیبا و برازنده زن ایرانی کرپه و قد این پیراهن ها 120 و فری تا 48 ولی در سایت سلست می تونید با توجه به قد و سایز خودتون سفارش بدید و درب منزل این هنر دست زیبا را تحویل بگیرید.

ما در مزون سلست همواره سعی داشته ایم که محصولاتی را برای شما عزیزان موجود کنیم که تلفیقی از سنتی و مدرنیته باشد و شما را راضی نگه دارد استفاده از بهترین نوع پارچه و استفاده از خیاطان ماهر به ما کمک میکند تا رضایت شما را جلب کنیم و همینطور سعی ما بر این بوده تا قیمت محصولاتمان را بسیار پایین آورده تا شما مشتریان عزیز بتوانید به راحتی خرید لباس شیک مجلسی خود را انجام دهید.

لباس زنانه جنوبی ترکیبی از رنگ و طرح

متفاوت، زیبا و رنگارنگ! اینها واضح ترین کلماتی است که می توان برای توصیف پوشش زنان جنوبی به کار برد ایران با تنوع قومیتی شگفت انگیز خود، پوشش های محلی بسیاری را به سراسر جهان ارائه می دهد در این میان پوشش استان های جنوبی ایران بی نظیر است و نشان و نماد این منطقه را مشخص می کند به نوعی می توان گفت که جنوب تنها منطقه ای در ایران است که پوشش آن محدود به نوع خاصی از پوشش نیست و شامل پوشاک، مقنعه، روسری و زیور آلات است در این مقاله پوشش اقوام جنوب ایران را به صورت تخصصی به شما پیشنهاد می کنیم.

جنوب ایران عرب زبانان و بلوچ زبانان زیادی دارد و شباهت های فرهنگی زیادی با کشورهای همسایه دارد در این میان، کشورهای عربی خلیج فارس و همسایگان شرقی آن یعنی پاکستان و افغانستان و نیز بخش‌هایی از هند تأثیرات متقابلی بر فرهنگ مردمان منطقه جنوب گذاشتند و پذیرفتند واضح است که این تأثیرات قبل از هر چیز در پوشش زنان جنوبی خود را نشان داده و فرهنگ و سنت های مختص این منطقه را نشان می دهد پوشش زنان جنوبی بخشی از هویت و عادات اجتماعی و ارتباطی زنان این مرز و بوم است و نشانه ها و قرائت های فراوانی دارد در زیر نمونه هایی از موارد اصلی را ذکر می کنیم.

معرفی لباس های ستنی جنوبی با رنگ های شاد

شلوار بندری زنان جنوبی

شلوار پانداری در استان هرمزگان به شلوار دیمبا تنگ گفته می شود که از مچ پا تا زانو باریک و از زانو تا کمر شکل خاصی به خود می گیرد و کاملا جادار و راحت است این شلوار برشی شبیه به شلوار ترکمن و کرد زنانه دارد و کمر آن را چین دار دوخته و با لاستیک یا پارچه محکم می کنند پاتلوهای بندری در رنگ‌های سبز، قرمز، زرد، آبی و نارنجی با پارچه‌های تترون، پوپلین و ملحفه برای استفاده روزمره و پارچه‌های ضخیم‌تر و طلایی‌تر مانند ساتن، حریر و ساتن برای مجالس و مجالس دوخته می‌شوند.

برای راحتی در پوشیدن، پاهای شلوار به داخل ساق بریده شده است که با زیپ یا دکمه دست ساز بسته می شود شلوارهای زنانه در تمام مناطق استان هرمزگان شکل و طرح یکسانی دارند، اما تزیینات ته شلوار بر اساس سلیقه محلی و نه شرایط آب و هوایی متفاوت است همچنین لباس های بندری یکی از زیباترین پوشاک زنانه جنوب کشور است که رنگبندی و نوع پارچه خاص آن جلوه منحصر به فردی را برای آن ایجاد کرده است اغلب چادرها قهوه ای، خردلی و خاکستری مایل به آبی هستند که اغلب از کشورهای عربی، هند و پاکستان وارد می شوند معمولا چادر بندری به دو صورت نیمه لمینت و تاشو بسته می شود در یک روش یک گوشه با دست روی شانه قرار می گیرد و طرف دیگر آزاد است به گونه ای دیگر یک طرف چادر دور سر پیچیده و گوشه آن در ناحیه گوش رها می شود.

سخن پایانی

برای تنوع لباس های محلی و سنتی با رنگ های شادتر با قیمت و کیفیت مناسب می توانید وارد سایت فروشگاهی پوشاک سلست شوید و محصولات مورد نظر خود را مشاهده و سپس خریداری کنید.

زیباترین لباس محلی ایران متعلق به کدام قوم است؟

لباس های هر قومی زیبایی خاصی دارد که قابل مقایسه با یکدیگر نیست.

گران ترین لباس مردم چیست؟

مردم بلوچ به دلیل هنر گلدوزی و گلدوزی روی لباس هایشان گران ترین لباس ها را در بین مردم ایران دارند.

بازارهای خرید لباس های قشمی و بندری تا چه ساعتی باز هستند؟

ساعات کاری بازار از روزهای شنبه تا پنجشنبه از ساعات 8:00 تا 23:00 و در روزهای جمعه از ساعت 00:00 تا 23:00 است.

امتیاز دهید post

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *