لباس بومی و محلی جنوبی

محصولاتی که حتما در سفر به قشم باید بخرید

محصولاتی که حتما در سفر به قشم باید بخرید

جزیره زیبای قشم که جایی برای خرید و خوشگذرانی هست و مردم ایران به سبب  مناظر و زیبایی های قشم به این جزیره سفر می کنند و عده زیادی از مردم نیز برای خرید  مسافر قشم می شوند جزیره قشم از نظر زیبایی در ایران حرف اول را میزند به این دلیل که مناطق زیبا و چشم نوازی در آن وجود دارد که شما به هیچ عنوان از دیدن آن ها سیر نمی شوید برای مثال شما می‌توانید مدت ها در دره ستارگان قشم قدم بزنید و به نوعی از این جهان جدا شوید. همچنین شما می‌توانید به تنگه چاهکوه کوه بروید در آنجا شاهد یکی از تماشایی ترین محل‌های چشم نواز ایران باشید.

قشم دارای سواحل زیبایی است که چشم هر بیننده ای را به خود جلب می کند و شما می توانید با رفتن به قشم تفریحات دریایی قشم بی نهایت لذت ببرید و بعد از آن با کلی خستگی بعد از تفریح به سراغ غذاهای محلی جزیره قشم بروید که مطمئناً با خوردن آن ها  طعمی  را خواهید چشید که قبلاً در هیچ کجا تجربه نکردید. مراکز خرید قشم که دیگر گفتن ندارد و همه ما درباره آنها می دانیم که می شود با ارزانترین قیمت ممکن بهترین جنس را خریداری کرد ما در این مطلب می خواهیم جواب سوال خیلی از مسافران قشم را بدهیم این که می گویند هنگامی که برای خرید و مخصوصا خرید لباس از قشم می رویم چی بخریم؟ با مزون سلست همراه باشید.

محصولاتی که حتما در سفر به قشم باید بخرید

در مطلب های قبلی ما در سایت سلست شما شاهد مطالبی در مورد مراکز خرید قشم و معرفی مراکز خرید لباس از درگهان بودید و مطمئناً آن را به طور کامل خوانده اید کدام یک از مراکز خرید بهتر و ارزانتر در فروش هستند. مثلا در مورد بازار قدیم قشم و بازارهای درگهان و همچنین سیتی سنتر ۱ و ۲ که به قول معروف یکی از باکلاس ترین مراکز خرید قشم هستند در مطالب قبلی برای شما معرفی شدند. ما در این مطلب می خواهیم برای شما چیزهایی را که می توانید از قشم خریداری کنید چرا به طور کامل شرح دهیم.

خرید سوغات قشم

همانطور که در مطلب تجربه خرید اینترنتی از قشم خواندید جزیره قشم دارای سوغاتی های محلی بسیار متنوع و خوب است که شما با سفر به این جزیره می‌توانید این سوغاتی های جذاب را خریداری نمایید سوغات قشم انواع مختلفی دارد که ما در ادامه به آن‌ها به صورت کلی می پردازیم.

حصیر بافی

درخت خرما دارای چوب های نازکی است که مردم جنوب ایران با این چوب های نازک یا به اصطلاح حصیر محصولاتی را درست می کنند. این محصولات زیبایی چشم نوازی دارند. پیشنهاد ما به شما این است که زمانی که به قشم سفر کردید با مراجعه به بازار به دنبال ظرفهایی که با حصیر درست می‌شود بگردید و این صنایع دستی زیبا را که قیمت زیادی هم ندارند خریداری کنید. همچنین می‌توانید این صنایع دستی  خوش رنگ و لعاب را به دوستان و خانواده خود هدیه دهید.

لباس های جنوبی

در مطلب نکاتی درباره خرید لباس از قشم خواندید که جزیره این جزیره به دلیل وضعیت آب و هوایی پوشش متفاوتی از دیگر شهرهای ایران دارد مردم این جزیره لباس هایی را انتخاب می‌کنند که خنک و سبک باشد لباس های جنوبی عمدتاً از جنس نخ هستند و اگر شما زمانی به قشم سفر کنید با پوشیدن لباس های جنوبی متوجه خواهید شد که چقدر این لباس ها با لباس های دیگر فرق دارند و شما با پوشیدن این لباس ها حال خوبی خواهید داشت. لباس های اصیل جنوبی از نظر نقش و رنگ و سبکی زبانزد خاص و عام هستند این لباس ها به دلیل ایجاد یک طراوت و شادابی خاص در شخص مورد علاقه عده زیادی از مردم ایران و به خصوص مردم جنوب هستند. این لباس ها هنگامی که آنها را در منزل می پوشید به شما احساس راحتی می دهند این لباس ها را می توانید در بازارهای قشم خریداری کنید یا اینکه اگر نیازی به سفر ندارید و یا می‌خواهید هزینه سوخت و وقتی برای خرید تنها یک لباس بگذارید می توانید از مزون سلست لباس های مختلف محلی جنوبی را به صورت تکی و یا خرید لباس عمده خریداری نمایید در مزون سلست شما می توانید انواع لباس های جنوبی را در طرح ها و نقش های مختلف خریداری نمایید و بدون هیچ گونه اتلاف وقتی آن را درب منزل تحویل بگیرید این خرید زمانی برای شما لذت بخش می شود که شما قصد سفر به قشم و گذراندن وقت در این جزیره را نداشته باشید.

محصولاتی که حتما در سفر به قشم باید بخرید

نکته: مزون سلست تنوع زیادی در لباس برای خرید لباس بندری و جنوبی دارد. ما در سلست از چرخکاران و خیاط های محلی استفاده می‌کنیم تا به تولید ملی و کسب و کار های محلی رونق بدهیم با خرید لباس از مزون سلست شما به راحتی می توانید جنسی شایسته خود را درب منزل در هر کجای ایران تحویل بگیرید. همچنین در مزون سلست شما می‌توانید بهترین لباس های محلی و همچنین لباس های شیک و مجلسی محلی را با پایین ترین قیمت حتی نسبت به این جزیره خریداری نمایید.

گلیم بافی

همانگونه که قبلا در مطلب یادگیری ترکیب رنگ لباس های جنوبی خواندید اگر بخواهیم قدیمی ترین شغل در بین مردمان جنوب ایران را بخواهیم نام ببریم قطعاً گلیم بافی آن شغل است که پیشینه صیادی در جنوب ایران دارد و با گذشت زمان از گذشته تا به امروز تغییرات زیادی در این کار ایجاد شده است. گلیم به پارچه ها و فرش های خوش‌رنگ و آبی گفته می‌شود که در آنها از رنگ های زیادی استفاده شده است. در این صنعت اکثراً خانم‌های خانه دار مشغول هستند. اگر زمانی به این جزیره سفر کردید حتما با مراجعه به بازار قشم این گلیم های زیبا را با ارزان ترین قیمت ممکن خریداری نمایید تا زیبایی دو چندانی به خانه یا محل کار شما بدهند.

ادویه های مخصوص جنوب ایران

ادویه ها در زندگی ما نقش اساسی را ایفا می کنند و همیشه کمک می‌کنند تا غذاهایی که ما درست می‌کنیم طعم و عطر و بوی دیگری داشته باشد اگر شما هم به دنبال ادویه هایی برای تندی آیا شیرینی غذا هستید می توانید با سفر به این جزیره وارد دنیای از ادویه ها شوید. همچنین شما می‌توانید در بازار قشم این ادویه ها را که تنها در بازارهای کشورهای شرقی آسیا و هند می‌توانید پیدا کنید را با بهترین قیمت تهیه کنید. پیشنهاد ما این است که اگر دوستانی در نزدیکان خود دارید که عاشق ادویه از هر نوعی هستند با خرید ادویه از بازار قشم هدیه ای خاص به آنها بدهید.

دریا و صنایع دستی آن

همه چیز در طبیعت الهی برای ما هدیه می‌فرستد دریا هم از این قضیه مستثنا نیست بعد از جزرومد مرجان ها صدف ها و حلزون ها بر روی ماسه های ساحل به جا می ماند و صیادان خوش ذوق جنوبی با این وسایل زیبا چیزهای تزئینی درست می کنند و در بازار قشم آن را به فروش می رسانند توصیه ما این است که اگر برای تفریح از قشم به این جزیره سفر می کنید و به دنبال سوغاتی هستید که به نوعی خاص باشد، صنایع دریایی قشم را فراموش نکنید.

همچنین شما می توانید هنگامی که برای تفریح از قشم به بازار قشم رفتید مقداری روغن کوسه تهیه نمایید که خواص زیادی دارد.

محصولاتی که حتما در سفر به قشم باید بخرید

نان محلی قشم

در همه روستاها و شهرهای ایران نان محلی پخت می شود نان محلی در ایران از قدیم تا به حال رواج داشته است. عطر و طعم نان محلی همیشه با نان های دیگر تفاوت زیادی داشته است اگر برای خرید از قشم به این جزیره سفر کنید در میانه جزیره یا در بازار ایران با بیش از ده نان سنتی که توسط زنان پخته می‌شود روبه‌رو خواهید شد و در کل همه نان های محلی قشم ارزش خرید برای سوغاتی را دارند اگر بخواهیم یکی از پرفروش ترین نان های محله قشم را نام ببریم نان تموشی را می توانیم به عنوان بهترین نان محلی جزیره قشم بگوییم.

گردشگران این نان محلی را همیشه خریداری می کنند و این نان فروش بالایی دارد. این نان طرز تهیه آسان و راحتی را دارد و تشکیل شده است از آرد و تخم مرغ ولی در هنگام پخت به شیوه محلی پخت می‌شود. توصیه ما به شما این است که با خرید این نوع نان ها به عنوان سوغاتی استفاده کنید که بسیار طعم خوبی دارد و هرکسی با هر سلیقه ای این نان ها را می پسندند.

خرما معروف ترین در قشم و شهر های جنوبی

ما در این بخش معروف ترین سوغاتی و محصول جنوب ایران را به شما معرفی میکنیم خرما با وجود خاصیت های زیاد و پر فایده بودن همیشه و در همه فصول سال توسط گردشگران که برای خرید از قشم می آیند خریداری می شود به این دلیل که شهرهای جنوبی اولین تولید کننده خرما در ایران هستند و از نظر کیفیت بهترین خرما را نسبت به دیگر جاها دارند. شما می توانید در بازار های قشم خرما را مستقیم از تولید کننده و به قیمت پایین تر از هر جای دیگری خریداری نمایید و اگر عمده فروش در شهری دیگر هستید پیشنهاد می شود خرید های خود را به صورت عمده از جزیره  داشته باشید.

سخن پایانی

ما در این مطلب تلاش کردیم برای خرید از به شما دید بازتری بدهیم و اگر قصد سفر به این جزیره را دارید حتماً به بازار سر بزنید و در آنجا سوغاتی هایی برای عزیزانتان را خریداری نمایید تا به رونق اقتصادی این جزیره کمک کنید و همچنین بهترین اجناس را با کمترین قیمت ممکن در قشم  خریداری نمایید

همانطور که در مطلب بالا گفته شد شما میتوانید بهترین لباس های محلی و همچنین خرید لباس شیک مجلسی از مزون سلست با کمترین قیمت و با ارسال سریع داشته باشید تا از هزینه های اضافی سفر جلوگیری کنید.

/*! elementor – v3.7.2 – 21-08-2022 */
.elementor-column .elementor-spacer-inner{height:var(–spacer-size)}.e-container{–container-widget-width:100%}.e-container>.elementor-widget-spacer{width:var(–container-widget-width,var(–spacer-size));-ms-flex-item-align:stretch;align-self:stretch;-ms-flex-negative:0;flex-shrink:0}.e-container>.elementor-widget-spacer>.elementor-widget-container,.e-container>.elementor-widget-spacer>.elementor-widget-container>.elementor-spacer{height:100%}.e-container>.elementor-widget-spacer>.elementor-widget-container>.elementor-spacer>.elementor-spacer-inner{height:var(–container-widget-height,var(–spacer-size))}

معروف ترین سوغاتی شهر های جنوبی چیست؟

خرما با وجود خاصیت های زیاد و پر فایده بودن همیشه و در همه فصول سال توسط گردشگران که برای خرید از قشم می آیند خریداری می شود به این دلیل که شهرهای جنوبی اولین تولید کننده خرما در ایران هستند و از نظر کیفیت بهترین خرما را نسبت به دیگر جاها دارند.

چرا خرید از مزون سلست به صرفه تر است ؟

به این دلیل که با خرید از مزون سلست می توانید از هزینه های اضافی که شامل هزینه سفر و سوخت و یا حتی بلیط مشود جلوگیری کنید.

قدیمی ترین شغل در بین مردمان جنوب چیست؟

اگر بخواهیم قدیمی ترین شغل در بین مردمان جنوب ایران را بخواهیم نام ببریم قطعاً گلیم بافی آن شغل است که پیشینه صیادی در جنوب ایران دارد و با گذشت زمان از گذشته تا به امروز تغییرات زیادی در این کار ایجاد شده است.

امتیاز دهید post

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *