لباس بومی و محلی جنوبی

خرید اینترنتی لباس از قشم

خرید اینترنتی لباس از قشم

جزیره قشم که در استان هرمزگان قرار دارد بزرگ‌ترین و از زیباترین جزایر ایران است که به علت داشتن جاذبه‌های طبیعی زیبا توریست‌های زیادی را به خود جذب کرد و همینطور فروشگاه های بزرگ لباس

ابن جزیره دارای زیبایی‌های طبیعی بسیار زیادی است از جنگل و دریا گرفته تا سواحل بسیار زیبا و دره‌ها و غارهای دیدنی اما جاذبه‌های طبیعی تنها زیبایی‌های این جزیره محسوب نمی‌شوند یکی از زیباترین و چشم نواز ترین جاذبه‌های این جزیره در نوع پوشش مردم این منطقه است که سرشار از طرح و رنگ‌های زیبا، سرزنده و شاد می‌باشد  که باعث می‌شود مسافرانی که به منظور تفریح و گردش به این جزیره می‌روند تا همیشه یک خاطره بسیار زیبا از این جزیره و فرهنگ و آداب و رسوم مردم مهربان و خونگرم آن در خاطرشان ثبت شود که به نوعی می‌توان گفت این موضوع به خودی خود می‌تواند از مهم‌ترین دلایل پوشیدن این البسه های رنگارنگ در سفر به این منطقه توسط مسافران است .

خرید اینترنتی لباس از قشم

 این جزیره  به مناسبت موقعیتی که دارد و از طریق راه دریایی با کشورهای اطراف خلیج فارس و دیگر کشورهای اطراف دریای عمان و … در ارتباط است و این ارتباط و تجارت به گونه ای بر روی فرهنگ و آداب رسوم آن‌ها اثر گذاشته و یکی از بارزترین نمونه‌های اثرات آن را می‌توانیم در نوع پوشش مردم این منطقه ببینیم که تا حدودی برگرفته از لباس‌های کشورهای عربی، هند و یا پاکستان است . به منظور تجارت‌هایی که در این منطقه با کشورهای همسایه صورت می‌گیرد جزیره قشم یکی از بهترین مکان‌ها برای خرید انواع کالاها محسوب می‌شود .

لباس محلی این جزیره

البسه های بومی قشم چه در نوع زنانه و یا مردانه از یک ویژگی مشترک برخوردارند و آن خنک بودن پیراهن ها و نازک بودن جنس پارچه‌ها می‌باشد که این موضوع به علت گرم بودن آب و هوای این منطقه است .

می‌توان گفت که البسه های محلی مردم این منطقه برایشان در تمامی فصل‌ها قابلیت استفاده را دارد که این موضوع نیز باز هم به گرم بودن هوای این منطقه برمیگردد بنابراین پوشیدن البسه های خنک از موارد به نسبت ضروری در هنگام سفر به این جزیره می‌باشد .

البسه های بومی این جزیره بسیار رنگارنگ و زیبا هستند و تنها منحصر به یک تن پوش ساده نیستند و در لباس‌های زنانه شامل پیراهن‌ها، شلوار دمپا تنگ، برقع، چادر و روسری‌هایی به نام اورنی می‌شود و در پیراهن های مردانه شامل بشت یا همان خاچیه، دشداشه، چفیه یا همان کوفیه می‌شود .

تی شرت های سنتی قشم دارای تنوع بسیار زیادی هستندو می‌توان گفت در البسه هایشان بیشتر از رنگ‌های گرم و شاد  استفاده می‌کنند مانند: قرمز، زرد، نارنجی، صورتی و . … این پیراهن ها نه تنها نشان دهنده اداب و رسوم و سنت‌ها و فرهنگ مردمان این جزیره است بلکه گاهی  نشان دهنده وضعیت تأهل و یا مجرد بودن افراد راهم نشان می‌دهند .

از آن جایی که  این جزیره یکی از مناطق تجاری محسوب می‌شود طبیعی است که در آن بازارها، مراکز خرید لباس ساحلی و پاساژهای گوناگون و متعددی باشد .

پوشیدن البسه های بومی این جزیره می‌تواند از بهترین انتخاب‌های ممکن برای پوشیدن در زمان سفر به این جزیره باشد زیرا باعث ه‍ر چه بیشتر آشنا شدن شما با فرهنگ پوشش مردم این منطقه می‌شود و علاوه بر آن راحتی شما در این سفر را فراهم می‌کند .

برای خرید لباس‌های از قشم پاساژها و بازارهای زیادی در قشم وجود دارد از جمله بازار قدیم قشم، پاساژ اطلس، بازار ستاره، مرکز خرید پردیس قشم و … اشاره کرد .

بازار لباس  قدیمی

بازار قدیم قشم یکی از قدیمی تربن بازارهای این منطقه است که در زمینه‌های مختلفی مانند پوشاک، زیور آلات، بلورجات و … فعالیت می‌کند و یکی از مراکزی است که می‌تواند شما را با فرهنگ و آداب و رسوم مردم این منطقه نیز آشنا کند .

از دیگر بازارهایی که در این منطقه می‌توانید برای خرید پیراهن بومی به آن مراجعه کنید مجتمع سیتی سنتر است که یکی از مدرن‌ترین پاساژهای این منطقه محسوب می‌شود که علاوه بر مدرن بودن آن یکی از مراکز خرید گران قیمت این منطقه نیز محسوب می‌شود .

در این بین جا دارد که به شما بازار بزرگ فردوسی قشم را نیز معرفی کنیم که این بازار هم می‌تواند از گزینه‌های مناسب در زمینه خرید لباس بومی این منطقه باشد ‌.

همان گونه که اشاره کردیم برای خرید البسه بومی در قشم بازارهای متعدی وجود دارد اما نکته حائز اهمیت این است که گاهی لازم است برای پیدا کردن لالبسه که باب میل و سلیقه شما باشد مجبور که طی کردن مسافت‌های طولانی بین بازارها و مراکز خرید باشید و از طرفی هم مجبور به پرداخت هزینه بالایی برای رفت و آمد می‌شوید و هم زمان زیادی را تلف خواهید کرد و به نوعی سفر شما ممکن است برایتان خسته کننده شود .

خرید اینترنتی لباس از قشم

خرید اینترنتی لباس

بهترین راه برای جلوگیری ازاین اتفاق خرید البسه های زیبای بومی مد نظرتان از طریق سایت‌های اینترنتی می‌باشد که به طور هم زمان و یکجا برای شما تنوع زیاد، کیفیت بالا و قیمت مناسب را فراهم می‌کند و علاوه بر آن خرید اینترنتی به شما کمک می‌کند که در وقت و هزینه خود سرفه جویی کنید و در حین سفر دغدغه خرید البسه مناسب را نداشته باشید زیرا ازطریق سایت‌های فروش اینترنتی شما می‌توانید به راحتی البسه مد نظر خود را در هر طرح و رنگی انتخاب و آنها را در سریع‌ترین زمان ممکن و به راحتی در هر نقطه ای که مد نظرتان است تحویل گرفته و از پوشیدن آنها در سفر خود لذت ببرید .

سایت سلست یکی از معتبرترین سایت‌های خرید لباس عمده به صورت اینترنتی می‌باشد که شما می‌توانید از طریق مراجعه به این سایت زیباترین البسه های بومی قشم را با بالاترین تنوع و کیفیت در آن پیدا کنید و پیراهن مطابق با میل و سلیقه خود خریداری کنید و از پوشیدن این پیراهن های زیبا و رنگارنگ در سفر خود به جزیره زیبای این جزیره و یا دیگر شهرهای زیبای جنوبی ایران لذت ببرید .

تفاوتی ندارد که شما به دنبال چه نوعی از البسه های محلی این جزیره باشید و یا بخواهید کدام یک از آیتم‌های البسه بومی این منطقه را خریداری کنید تنها چیز مشترکی که در حین خرید قرار است به چشمتان بخورد رنگ، رنگ و فقط رنگ است که سرشار از زیبایی و حس طراوت و زندگی است که در سفر به این جزیره این رنگ‌ها را مدام خواهید دید و چه چیزی بهتر ازاین که در این جزیره زیبا و رنگارنگ شما نیز لباس‌های رنگارنگ و زیبای این منطقه را پوشیده و از خنک بودن و زیبایی منحصر به فرد این پیراهن ها که توسط دستان هنرمند زنان این منطقه به وجود آمده لذت ببرید و یکی از زیباترین سفرهای زندگی خود را رقم بزنید .

خرید اینترنتی لباس از قشم

سخن پایانی

این جزیره به مناسبت موقعیتی که دارد و از طریق راه دریایی با کشورهای اطراف خلیج فارس و دیگر کشورهای اطراف دریای عمان و … در ارتباط است و این ارتباط و تجارت به گونه ای بر روی فرهنگ و آداب رسوم آن‌ها اثر گذاشته و یکی از بارزترین نمونه‌های اثرات آن را می‌توانیم در نوع پوشش مردم این منطقه ببینیم که تا حدودی برگرفته از پیراهن های کشورهای عربی، هند و یا پاکستان است .

به منظور تجارت‌هایی که در این منطقه با کشورهای همسایه صورت می‌گیرد جزیره قشم یکی از بهترین مکان‌ها برای خرید انواع کالاها محسوب می‌شود .

پیراهن های بومی این جزیره چه در نوع زنانه و یا مردانه از یک ویژگی مشترک برخوردارند و آن خنک بودن البسه ها و نازک بودن جنس پارچه‌ها می‌باشد که این موضوع به علت گرم بودن آب و هوای این منطقه است .

قشم جزیره ای سراسر زیبایی و شادابی و پر از رنگ و لعاب است که این زیبایی خود را تا حدود زیادی به البسه های زیبای محلی خود مدیون است که توسط زنان و مردان این منطقه پوشیده می‌شود و چهره ای شاداب و سرزنده را به جزیره می‌بخشد و  علاوه بر آن می‌توان گفت این البسه ها در نوع خود می‌توانند به عنوان یکی از جاذبه‌های زیبای این شهر شناخته شوند که هر مسافری را مجذوب خود می‌کند و این زیبایی آن‌ها را ترغیب به پوشیدن این لباس‌های محلی در طول سفرشان به جزیره قشم می‌کند

هر چند که این جزیره دارای تعداد بسیار زیادی پاساژ، مرکز خرید و بازار است اما ممکن است تعداد زیاد مغازه‌ها نبودن انواع البسه ها در یک محیط برای مقایسه کردن آنها با یکدیگر باعث سردرگمی شما در هنگام خرید بشود و همچنین هزینه‌های شما را به خاطر رفت و آمدها بین مراکز خرید بالا برده و زمانی را که باید صرف گشت و گذار در جزیره می‌کردید از شما بگیرد پس بهترین انتخاب ممکن و آسان‌ترین راهی که برای شما در زمینه خرید البسه های محلی قشم وجود دارد خریدن این لباس‌های زیبا از طریق سایت‌ها یا همان فروشگاه‌های اینترنتی است که با پایین تربن هزینه و بالاترین کیفیت و تنوع بالا این لباس‌های زیبا را در هر منطقه ای که شما ساکن هستید به  دستتان می‌رساند و می‌توانید در سفرتان به راحتی از آن‌ها استفاده کنید .

سایت سلست از بزرک ترین و معتبرترین سایت‌های فروش البسه محلی هرمز می‌تواند بهترین انتخاب شما برای خرید البسه باشد زیرا به طور هم زمان یک مجموعه کامل از انواع آیتم‌های پیراهن محلی را با بالاترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت در رنگ‌های بسیار شاد و طرح‌های بسیار زیبا و مطابق با تمامی سلیقه‌ها را در اختیارتان قرار می‌دهد تا بتوانید به راحتی با مقایسه قیمت‌ها کیفیت‌ها و نوع پارچه‌ها و … پیراهن را دقیقا مطابق با سلیقه خود خریداری کنید و به شما کمک می‌کنیم که هر چه بیشتر با فرهنگ پوشیدن این البسه ها آشنا شوید تا سفر برایتان لذت بخش تر و زیباتر شود .

علت رنگارنگ بودن البسه های محلی قشم چیست؟

رنگارنگ بودن لباس‌های محلی جزیره قشم علاوه بر جنبه زیبایی و چشم نوازی که دارد می‌توان گفت تا حدودی مربوط به فرهنگ آنها و همچنین مربوط به آب و هوای بسیار گرم این منطقه نیز می‌باشد که رنگی بودن البسه ها باعث هر چه کم‌تر جذب شدن گرما نیز می‌شود .

بخش‌های مختلف لباس بومی زنانه در این جزیره شامل چه مواردی می‌شوند؟

البسه های زنان در جزیره زیبای این جزیره شامل آیتم‌هایی چون پیراهن‌ها، شلوارهای دمپا تنگ، برقع، چادر و روسری‌هایی به نام اورنی می‌شود که می‌توان گفت وجه اشتراک تمام این البسه ها در رنگ‌های شادی است که در تمام آن‌ها استفاده می‌شود .

بهترین راه برای خرید لباس‌های بومی قشم چیست؟

خرید البسههای بومی این منطقه به صورت اینترنتی می‌تواند جزء بهترین انتخاب‌های هر فردی باشد و جرات می‌توان گفت بهترین سایت برای خرید این لباس‌ها سایت سلست است .

امتیاز دهید post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *