لباس بومی و محلی جنوبی

از کجا لباس بندری زنانه تهیه کنیم ؟

از کجا لباس بندری زنانه تهیه کنیم

با شروع پاییز و زمستان و نزدیک شدن به روزهای سرد سال کافی است چمدان و کوله بار سفر را به مقصد شهرهای جنوب ایران ببندید و علاوه بر لذت بردن از آب و هوا و جاذبه های فوق العاده، خریدی ارزان و مناسب را در بازارهای بندرعباس تجربه کنید. تنوع در بازارهای بندرعباس به اندازه ای زیاد است که بسیاری از مسافران به هدف تجارت و خرید لباس و پوشاک به صورت عمده این شهر را انتخاب میکنند. پیشنهاد ما به آنها این است که قبل از خرید مقاله معرفی پارچه های لباس جنوبی را حتما بخوانید

اگر نیاز به تهیه انواع لباس بندری زنانه دارید با خرید از مزون سلست به آسانی نیازتان را برطرف کنید. لباس های بندری زنانه که از جمله لباس های سنتی و محلی جنوب ایران هستند زیبایی فوق‌ العاده ‌ای دارند. این لباس ها از گذشته تاکنون به عنوان پوشش زنان جنوبی شناخته شده و در طرح ها و مدل های بسیار زیبا و دلنشین تهیه می شوند. عرضه لباس زنانه عمده فرصت کم نظیری را در اختیار شما قرار می دهد. با بهره گیری از این فرصت می توانید انواع لباس بندری زنانه را بسیار ارزان تر از قیمت معمول این محصولات در بازار خریداری کنید.

از کجا لباس بندری زنانه تهیه کنیم

لباس بندری زنانه

لباس بندری زنانه  همانطور که در معرفی أنواع لباس های جنوبی خواندید یا به صورت کلی پوشش سنتی جنوبی را می­توان به جرئت زنده ترین پوشش سنتی ایران دانست. چرا­که حتی با به کار آمدن مد و روی آوردن اکثر دختران جوان به لباس­‌هایی که شاید هیچ رابطه ای با فرهنگی ایرانی نداشته باشند، باز هم بر محبوبیت لباس بندری افزوده می­‌شود.

دلیل این محبوبیت روز افزون در میان جوانان حتی در استان­‌های دیگر را میتوان این دانست که لباس بندری زنانه چیزی فراتر از یک پوشش سنتی ساده هست. ترکیبی بی نظیر از رنگ­‌ها و طرح‌­ها که چشم هر کسی را به خود مجذوب می کند و تنوع فوق­‌العاده آن که تمایل شما را برای امتحان کردن لباس­‌های بیشتر، سیری ناپذیر می‌کند.

نکته دیگر در مورد پوشش لباس بندری زنانه، تمایل زیاد به اکسسوری‌هایی است که اگر برای اولین بار آنها را ببینید شاید با خود فکر کنید که توسط ماهرترین طراح‌های مد امروزی ساخته شده‌اند. این موضوع خود به خوبی نشان می‌دهد که چرا لباس بندری زنانه توانسته است به خوبی خود را حتی در دل دختران جوان محبوب نگه دارد.

برقع، جلبیل، شلوار بندری، اکسسوری های گلابتونی و گلابتون دوزی بر روی کیف و کفش و لباس‌ها از جمله پوشش‌های لباس بندری زنانه هستند که نمی‌توان از زیبایی آنها به آسانی عبور کرد.

از کجا لباس بندری زنانه تهیه کنیم

چرا این همه لباس بندری

لباس بندری زنانه با بی نهایت تنوع و رنگ خاص ترین لباس سنتی یا اگر بهتر بگوییم خاص ترین استایل سنتی است. اما این متفاوت بودن از کجا می آید؟! در زیر چند پیش زمینه برای  شکل گرفتن لباس بندری زنانه را برسی می کنیم:

ارتباط با کشورهای دیگر

زندگی در حاشیه خلیج فارس و ارتباط مداوم با کشورهای همسایه در این منطقه، تبادل فرهنگی میان مردم را اجتناب ناپذیر کرده است. این حقیقت را علاوه بر پوشش میتوان در موسیقی و غذاهای بندری نیز به صورت ملموسی متوجه شد. اما این ارتباطات فقط به کشورهای عربی ختم نمیشود.

سفرهای تجاری زیاد به هند و حتی ازدواج با زنان این کشور سبب شده بخشی از پوشش زنان در هرمزگان از هندوستان منشا بگیرد. همچنین ورود برده‌های آفریقایی به استان نیز، تنوع بیشتری به سبک پوشش لباس بندری زنانه وارد کرده است.

در میان لباس های بندری زنانه، کندوره از لباس‌های بلند عربی منشا می گیرد. کندوره لباس راسته و بلند عربی است که در آینده مقاله ای جداگانه در ارتباط با آن در سایت پلور منتشر خواهیم کرد. برقع دیگر پوششی است که از کشورهای خلیج وارد استان هرمزگان شده و در استان با توجه به شرایط بر تنوع آن افزوده شده است.

پیراهن بندری

کندوره درواقع همان پیراهن بندری است

جلبیل که در مقاله معرفی لباس های شیک سنتی سایت به صورت کلی آن را معرفی کردم (برای دیدن مقاله بر روی این متن کلیک کنید) حاصل خوس دوزی است و از کشور هندوستان تبدیل به بخشی از لباس بندری گشته است.

جلبیل هم همانند برقع پس از ورود به ایران توسط بانوان هنرمند جنوبی دچار تغیراتی شده و جذابتر از قبل شده است. جالب است بدانید که جلبیل از طریق ایران به کشورهای عربی نیز صادر می شود.

جلبیل بندری

چادر بندری که صحبت کردن درباره جذابیت آنها به بیش از چند مقاله نیاز دارد مشابه چادرهایی هست که در قسمت‌هایی از آفریقا بر سر می کنند. تنوع رنگی فوق العاده و جنس پارچه‌ها از اصلی ترین تفاوت‌های این چادرها با دیگر چادر های موجود در ایران است.

آب و هوا

همانطور که در معرفی انواع لباس زنانه خواندید بدون شک آب‌ و‌ هوا نقش ویژه‌ای در تعیین جنس پارچه‌ها، رنگ آن‌ها و به صورت کلی سبک پوشش لباس بندری زنانه دارد. رنگ‌های روشن استفاده شده در چادرها و لباس‌های بندری با بازتاب نور خورشید به خوبی می تواند مقاومت به گرما در آب و هوای گرم بندر را بیشتر کند.

جنس نخی شال‌های لیسی باعث می شود که تبادل هوا از میان آنها آسان‌تر شود، این حرکت هوا باعث خنک نگه داشتن فرد و تعرق کمتر او می‌شود. شال‌های لیسی در کنار جلبیل از شال‌های سنتی و محبوب بندر هستند.

لیسی موهر

لیسی یکی از محبوب‌ترین شال‌های لباس بندری زنانه است که در آینده مقاله‌‌ای جداگانه برای آن منتشر خواهیم کرد

زرق و برق

اگر به موسیقی بندری توجه کنید، شاد بودن این مردم را نمی‌توانید به هیچ عنوان انکار کنید. در واقع شاد بودن در خون مردمان بندری است و این حقیقت حتی در سبک پوشش لباس بندری زنانه نیز موثر بوده است.

استفاده از گلابتون و خوس در طراحی لباس‌ها به گونه ای که انگار تیکه ای از طلا را به تن دارند، یا استفاده از رنگ‌های شاد نشان از علاقه آنها به شاداب بودن را دارد. نشان از میل به امیدوار بودن حتی با زندگی در انبوهی از سختی‌ها!!

از کجا لباس بندری زنانه تهیه کنیم

از کجا می توان لباس بندری زنانه خرید؟

قدیمی ترین بازارهای بندرعباس

یکی از بهترین و زیباترین سوژه هایی که در طول سفر به جنوب ایران می توانید ببینید و در آلبوم خاطراتتان ثبت کنید، زنان و دختران با لباس های سنتی و نقاب بر چهره هستند. برای دیدن این صحنه ها و خرید سوغات و صنایع دستی، بازارهای بندرعباس که حال و هوای گذشته را به خوبی در خود حفظ کرده اند، بهترین گزینه می باشند. از معروف ترین و قدیمی ترین بازارهای بندرعباس می توان به بازار سنتی، اِوضی ها و ماهی فروشان اشاره کرد که عبارتند از:

بازار سنتی بندرعباس

در طول سفر به بندرعباس، قطعا بدنبال بهترین فرصت برای خرید سوغات و صنایع دستی هستید و بسیاری از خانم ها در این شرایط علاقه مند به خرید پارچه های زری دوزی و گلابتون دوزی هستند. بازار سنتی بندرعباس دقیقا همان چیزی است که می تواند براحتی به تمام این خواسته ها جواب دهد. این بازار که از گذشته تا امروز با غرفه های فروش خرما و سوغات و صنایع دستی از رونق بسیار زیادی برخوردار بوده است، هنوز هم اولین انتخاب برای گردشگران داخلی و خارجی به شمار میرود.

بازار اِوزی ها و لاری ها

وقتی صحبت از بازارهای قدیمی میشود، در اغلب مواقع قدمت حدود ۱۰۰ سال تصور میشود، اما در بین بازارهای بندرعباس منظور چیزی فراتر از یک قرن و حدود ۳۰۰ سال می باشد. اِوزی ها و لاری ها که در فاصله ی بسیار کم و حدود ۵ دقیقه پیاده روی از هم قرار دارند، دو بازار قدیمی و سنتی در بندرعباس می باشند که اغلب اجناس آن ارزان بوده و به همین خاطر رونق زیادی در آن به چشم میخورد. برای اینکه بتوانید خرید ارزان را در کنار بازدید از غرفه های قدیمی تجربه کنید، بدون شک این دو بازار در اولویت بالایی قرار خواهند گرفت.

مرکز خرید ستاره شهر

ستاره شهر یکی از مراکز خرید جدید بندرعباس می باشد که شرایط مناسبی را برای تمام افراد خانواده فراهم میکند. به عبارت دیگر، بعد از گشت و گذار و خرید از ۴۰۰ مغازه با اجناس مختلفی مانند لباس بندری زنانه و پوشاک، گوشی موبایل و غیره، می توانید غذاهای جنوبی را در رستوران آن نوش جان کنید و در نهایت با کودکانتان به سینمای این مجموعه بروید. قیمت و کیفیت اجناس در این مرکز خرید تقریبا متعادل می باشد و جای نگرانی نیست.

یک مورد که به آن در خرید لباس بندری زنانه باید توجه داشت مسافت، دوری و سختی هایی است که در زمان خرید باید متحمل شوید پیشنهاد ما به شما خرید از مزون سلست است که یک تولیدی این نوع لباس ها به دست زنان بندی است و شما می توانید در سایت سفارش خود را ثبت کنید و در محل زندگی خود به آسانی تحویل بگیرید

سخن پایانی

لباس بندری زنانه، از محدود لباس‌های سنتی و محلی ایران است که هنوز هم زنده است و حتی بر محبوبیت آن افزوده میشود. این محبوبیت نتیجه اهمیتی است که مردمان جنوبی به فرهنگ، اصالت و گذشته خود می‌دهند.

مزون سلست| اولین وبسایت لباس سنتی ایران با این هدف کار خود را از جنوب و لباس سنتی جنوبی آغاز کرده است تا این تنها به جامانده از اصالت ایران همچنان پابرجا بماند و دیگر لباس های سنتی را بتوان با الگو گرفتن از لباس بندری دوباره زنده کرد.

اگر نیاز به تهیه انواع لباس بندری زنانه دارید با خرید عمده لباس زنانه می‌ توانید نیازتان را به خوبی برطرف کنید. لباس های بندری زنانه که از جمله لباس های سنتی و محلی جنوب ایران هستند زیبایی فوق‌ العاده ‌ای دارند. این لباس ها از گذشته تاکنون به عنوان پوشش زنان جنوبی شناخته شده و در طرح ها و مدل های بسیار زیبا و دلنشین تهیه می شوند.

علت محبوبیت لباس بندری چیست؟

شاید علت و دلیل این محبوبیت بسیار زیاد و روز افزون در میان جوانان حتی در استان­‌های دیگر را میتوان این دانست که لباس بندری زنانه چیزی فراتر از یک پوشش سنتی ساده هست. ترکیبی بی نظیر از رنگ­‌ها و طرح‌­ها که چشم هر کسی را به خود مجذوب می کند، در کنار جذابیت، تنوع این لباس‌ها به قدری بالا است که تمایل شما را برای امتحان کردن لباس­‌های بیشتر، سیری ناپذیر می‌کند.

فرایند شکل گیری لباس بندی زنانه؟

ارتباط با کشورهای دیگر در حاشیه خلیج فارس و ارتباط مداوم با کشورهای همسایه در این منطقه، تبادل فرهنگی میان مردم را غیر ممکن و اجتناب ناپذیر کرده است. این موضوع را علاوه بر پوشش در موسیقی و غذاهای بندری نیز به صورت ملموسی می‌توان متوجه شد.

از کجا لباس بندری زنانه می‌توان تهیه کرد؟

پیشنهاد ما خرید از مزون سلست اسکه به آسانی به انجام میرسد که حال و هوای گذشته را به خوبی به خانه های شما می آورد می‌باشد .

3/5 - (1 امتیاز)

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *